Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få min Polo til at få flere heste uden det koster en formue jeg ved at der er en 1,4 model med et 16v topstykke der har 100 HK men kan man flytte det over på en 1,6 motor.

Og hvad kan jeg ellers gøre har KN Filter og udstødning på men det giver jo ikke specielt meget....................HJÆLP hvis i har nogle gode ideer

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det kommer lidt an på om du vil holde din bil lovlig.
Den vil i hvert fald helt sikkert ikke gå gennem syn når du smider et 16v topstykke på en 8v motor...

der er to år til syn endnu så det gør ikke noget mit spørgsmål er så bare kan det lade gør at smide et 16v topstykke på og hvor meget gir det i HK.

der er to år til syn endnu så det gør ikke noget mit spørgsmål er så bare kan det lade gør at smide et 16v topstykke på og hvor meget gir det i HK.

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Mener ikke at 16V toppen fra 1.4'eren passer på - det er to ret forskellige motorer.

Men Palm laver et kompressor kit til sådan en svend - det er TüV godkendt og kan synes. Det er den absolut billigste måde at hente rimelige mængder effekt - mener den lander i omkring 110 hk. Kostede i sin tid omkring 28Kkr - men om prisen er faldet eller steget har jeg ingen anelse om.

Hold evt. øje på <http://www.vagcars.dk/> forummet - Bent Palm huserer selv derinde med mellemrum.

Og så lige et råd: Jeg har haft en Seat Ibiza 1.6 som mekanisk er identisk med din Polo - bremserne STINKER TOTALT på sådan en - så nul tuning uden opgradering af bremserne - i hvert fald til nogle klodser der bedre kan tage varmen.

Billede
Golf GTi 16V til rally

jeg har selv haft sånden en polo 1,6. jeg startede med en hartmann knast fra palms auto. den ku mærkes, om kring 90-100 hk får den med den og filter. senere fik den Rotrex kompressor kit og 165,8 hk. det rykker i en polo. men der blev motoren også ændret en del med stempler osv.
140-150hk er muligt uden at røre motorens indmad.

det kan godt lade sig gøre at sætte 1,4 16v topstykket på 1,6 8v blokken.
har lavet en motor. men det var en polo 16v der fik 1,6 blok. jegg tror det er en dålig ide at sætte 16v topstykket på din polo 1,6 8v da alt indsprøjtning osv skal laves om til 16v og så kan det jo ikke synes.

kontakt mig evt på m.et@ofir.dk for flere spørsmål

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time