Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2003, 14:12 
Nogen som har erfaringer med kompressor på en Vectra B 1.8 16V (ecotec)????

Har fået at det ikke er nødvendigt at sænke kompressionen?

Og extra benzin skulle den få ved at trække ledninger fra styreboxen?

Nogen som ved noget om det? eller om den overhovedet kan være der?

mvh jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 05 jun 2003, 16:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Der kan sagtens være en kompressot i motorrummet.

Om du kan nøjes med en anden benzinregulator, skal jeg ikke kunne sige..

Kompressionen på 1,8 16V ligger så vidt jeg husker på 10,8:1, så der er ikke så meget tvivl om at du skal have sænket kompressionen.

Prøv at kigge på nogle af de tyske eller engelske opelsider, det ville undre mig om der ikke er nogen der har lavet en kompressorkit til 1,8 16v.

prøv www.mlk-tuning.de eller www.regal-auto.co.uk

Er du helt lost findes der også www.vectra-sport.com og www.vectra-online.de

Jeg ved MLK har lavet et turbosæt til 2,0, så mon ikke de også har lavet et eller andet til 1,8.... Drømmer selv om et kompressorkit til min Vectra B, men det er f..... dyrt....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2003, 12:16 
hej buus... kan sgu ikke forstille mig at det er så dyrt!

man kan sagtens købe en brugt Roots kompressor til omkring 3-4000 kr.
så laver man selv beslag til den!

så skal du bruge nogle rør!
der bliver brugt ca. 2000 kr. på det!

extra benzin via styreboxen! 1500 kr.

+ rem og remskive 1000 kr.

så er du oppe på ca. 8000 kr.

der er da ikke mange penge for ca 20-30 HK?

ellers skulle man købe en D-bilas indsprøjtning!???


Top
  
 
Indlæg: 07 jun 2003, 15:15 
nogen som ved om det er nødvendigt at ha´ ladeluftkøler på kompressor???

gir det kun extra hk? eller er det en nødvendighed for at ha´ kompressor?


Top
  
 
Indlæg: 07 jun 2003, 15:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 49
Hvorfor spørge, når du allerede har styr på hvad du skal bruge....?

Min motor har et kompressionsforhold på 10,8:1 og jeg skal ikke have trykladning på før jeg har fået sænket kompressionen....

Hvis du ikke vil sænke kompressionen i din 1,8, skal du have en intercooler monteret.

Hvis jeg vil bruge 8-10K på tun og kan nøjes med 20-30 hk gad jeg ikke overveje trykladning... knaster, chip og lidt til så er jeg godt over...

Hvis du kun jagter 20-30 hk, vil det være mere fornuftigt at finde knaster, DB-ilas indsugnin/spjældhuse.

Jeg vil ikke montere et kompressorkit på min bil der ikke kan synes.. Det gider jeg ikke og motoren er for dyr til at ødelægge.

Jeg har fundet en kompressorkit til min Vectra, men det koster altså på den forkerte side af 7000 Euro.

Smag og behag.......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2003, 20:38 
Ville høre om der var nogen som havde mere styr over det!!!

En lade luftkøler koster ik mere end en plov...
såå... det burde ku lade sig gøre!

det er en Ecotec motor du har med at gøre ik?


Top
  
 
Indlæg: 08 jun 2003, 20:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 49
Alle Vectra B motorer er Ecotec... lige fra 1,6 til 2,5


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2003, 11:02 
sge da ik´ 1.6?

troede du havde en vectra A


Top
  
 
Indlæg: 10 jun 2003, 13:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 49
Nej, jeg kører Vectra B...

Jo, 1,6 16v motoren i Vectra B er også af Ecotec typen.....


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team