Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Er der nogle der har erfaringer med wolf3d motorstyringen, eller andre motorstyringer omkring de 10000 kr.

ikke mf2 eller lign. systemer

skal bruges på renault 19 1,8 med turbo

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hejsa.. kød dig en MiniZeta motorstyring.. det er en ganske fin styring, til en fornuftig pris....
eller måske en Gems EM20, noget dyre.. men det er bare noget der virker, og holder...

Hvad med tændings moduler, er det indbygget i styringerne eller skal man have dem ved siden af.

Hej Doktor

Vedr. erfaringer så har jeg selv kørt med en model der heder 2D (kun brændstof styring) På min daværende motor kunne jeg kun presse 185hk ud med standart styring. Efter skift til 2D var det ændret til 203hk. senere 217hk med spjældhuse. Efter skiftet til 3D (brændstof og tænding) var det muligt at presse den samme effekt ud af den på oktan 95 i stedet for 98 (som heromkring er lidt svært at opdrive!) Jeg har ikke oplevet andre problemer end div. fejl 40! Et system bliver ikke bedre end den der bruger det (programere det) Wolf 3D er baseret på dem som selv vil montere og justere/eksperimentere. Prøv evt. at download pc programmet for at se om det er noget for dig at arbejde med! (www.wolf3d.dk) Jeg kan også montere det hele eller delvist for dig. Og evt. også justere den ind på rullefelt for dig! Hvis du sammenligner funktioner med andre systemer skal du op i et prisleje omkrig 12-14.000kr for at få de (næsten) samme funktioner. Dog vil jeg sige at alle producenter har hver deres kæphest som de mener er guds gave til motortunere! Dog har ingen andre end Wolf3D indbygget startspærre! Til en turbomotor som din vil jeg dog anbefale at du vælger et system som har min 10 last områder. Ellers vil din sugedel (området uden ladetryk) blive meget grov justeret og der med dårlig benzin økonomi til daglig!
Tændings moduler er ikke indbygget i Wolf3D (ligesom de fleste andre) men den kan anvende div. Originale systemer + div. CDI systemer.
Håber du fik svar på dine spørgsmål, du er velkommen til at stille flere hvis der er andet du er i tvivl om!

Venlig hilsen
Henrik D. Sørensen
HDS-Trim
www.wolf3d.dk

Hvis du kommer til DHB er du velkommen til at komme forbi og se hvordan det virke! Jeg skal selv derned og køre med min egen Ascona i klassen for baghjulstræk uden turbo. Den er orange og der står Wolf3D i frontruden, så den burde være til at finde. Der kommer også en anden derned med wolf3d på en turbomotor hvis han når at få den samlet igen! Koblingen kunne ikke klare mere end 0,5bar så begyndte den at glide. Så han er ved at montere en anden!

Henrik
HDS-Trim
www.wolf3d.dk

Turbomotoren er dog ikke finjusteret på r.felt kun grundjust. på landevej!

Henrik
HDS-Trim
www.wolf3d.dk

De kan stort set det samme alle sammen, vigtigst er dog at de kan styrer en motor efter MAP for en trykladetmotor og for sug gasspjældssensor eller MAP. Køb dig et komplet system der kan klarer både benzin og tænding ellers er det ikke bedre end et MF2 anlæg.
Den største foreskel imellem systemerne er pris og betjeningsvenligheden

mvh LasseW

Jeg kan kun give Lasse ret i det. Det er kun et spørgsmål om hvad man bedst kan lide at arbejde med da systemer grundlæggende har de samme funktioner!

Henrik
HDS-Trim
www.wolf3d.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time