Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 23:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej

Jeg har snart skrabet dele sammen til at sætte turbo på min Golf GTI 85'. Jeg har bare ikke besluttet mig til hvordan jeg skal sænke kompressionen. Jeg vil kun lade med ca. 0.6 bar, så jeg vil ikke bruge penge på smedede stempler. Det er overkill på sådan en gammel bil.
I manualen til turbosættet fra BLT bruger man 2 toppakninger, men jeg syntes bare det virker lidt "bodgy"...
Min motor er en EV (112hk komp. 10:1) med k-jet, og jeg har en anden 107 hk GTI motor liggende, men da den har samme kompression som en EV , så kan jeg ikke bruge dele fra den.
Jeg ved at toppakningen fra G60 er kraftigere og lidt højere men ikke nok. Jeg vil gerne ende med at have en kompression på ca. 8.5. Man kunne også bruge G60 stempler og plejlstænger (krydspinden er størrer så de er nødvendige) men de er ikke nemme at finde.
Er der nogle der har nogle andre bud eller gode forslag?

Morten T Nielsen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hej jeg gik på skole med en makker der fik drejet af stemplerne på sådan en motor ved westspeed det virkede fint. mener prisen var 125kr pr stempel.

Det er ikke særlig "bodgy" af bruge 2 toppakninger, det er meget normalt.

mvh Rasmus J.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time