Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

hjælp hvad kan jeg gøre...

Forand RS2000 forbremser med nye skiver+klodser

bagpå: RS2000 bagbro med skiveralt nyt

bremse væske dot 5

nye slanger+rør

har kørt 2 mdr. med største til fredshed det er bare noget der bider..... meen igår kørte jeg min bil til maks over en strækning på 10-15 km... og jeg MENER MAKS.. det var optil mange kraftige nedbremsninger fra den anden side af 150... da jeg var fremme ved "målet" kørte der en vare vogn ud over min bane............... chock jeg trådte endnu en gang på bremsen, men denne gang ville den ikk hjælpe mig.. pedalen gik næsten i bund incl ingen bremse effekt..

jeg fik dog stoppet bilen.. da jeg stod ud så jeg af det røg fra begge skærme og det stod på næsten 3 min... fed effekt men ikk sjovt når man tror man kan bremse men lige pludselig ikk kan!!!

hvad skal jeg gøre.. kan man få en bedre klods eller skal jeg op i dot 6 i bremse væske... eller ?????????????

Dalle
-----
OvEr AnD oUt. ((Der tages forbehold for tryk & tavefejl, eller udgådet ord)hehe)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Det er klodserne der bliver for varme.... Det er her sportsklodser kommer ind i billedet. F.eks. EBC Greenstuff...
Jeg ved der er mange meninger om dem. De bremser i hvertfald kanon godt og de bliver ved selvom de bliver ekstremt varme og desuden har de et større friktions tal end normale klodser, så de bremser hårdere når de bliver drift varme og er lettere at dosere.

Kører du meget hårdt med dem, vil du nok aflive dine bremseskiver hurtigt.

EBC klodser synes jeg bare ikke holder særlig længe.. Men det er jo nok noget med kørermønster:-)

EBC's skiver med slisser er okay, men de støjer og de spiser klodser meget hurtigt.

Eller er REDSTUFF klodser fra ebc gode(har jeg hørt), da de ikke bremser meget ringere end standard alfa kloder(jeg kører alfa!), men MEGEt bedre når de er varme, od de fader ikke lige med det samme.. Ved godt at de er til let banebrug, men kan eftersigende sagtens bruges på alm. vej, hvis man bare køre lidt sporty..

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Tror ikke de er dit bremsevæske der er noget galt med, men væsken har været varm, Dot 5 burde ikke koge selv ved den hårde kørsel du har lavet.

Et alternativ kan være Tarox istedet for EBC, køre selv med G88 skiver med klodser,med 40 riller hele vejen rundt,
og slid og varme egenskaberne og er mægtig gode, selv efter de samme nedbremsninger som du selv nævner har ligeledes Dot 5,1 på.

Jeg vil holde mig langt væk fra Red stuff, som er lavet til bane,
om vinteren er det endog meget svært at få ordentlig temperatur i klodserne, så hold jer til Green stuff eller andet.

http://www.tarox.com/images/g88.jpg

Hilsen Martin R

Det med redstuff, kommer klart an på ens kørsel. Jeg kører selv med tarox skiver og standard klodser, men kender flere der snildt kan udnytte redstuffsklodserne..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time