Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
hvad passer bedst til en 1.4 motor, en t02 eller en t25 garret turbo

mvh
Allan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Begge to Virker fint på 1.4.. hvad er det for en bil den skal sidde på. jeg har selv laver mit turbo kit til min Polo 1.4 16v og der sidder en garret T25 på, og den er rigtigt godt tilfreds med, bortset fra at den skal ud skiftes,så der for er jeg på udskig efter en "ny" bedre brugt..:-D

det er en 106'er...!

okay luder spændende...

hvad yder den??

Hejsa Jenser

En 106`er... en rally eller gti, eller bare en 106 død..;-) :-D

Min køre med 0,6 i tryk og laver ca170 hk.... Men hvis jeg var dig, ville jeg vælge t25, men det er jo smag og behag..
Kender en der har lavet et kit til en 106 Rally, og det er lavet helt OK, den yder 212hk på hjulende, men det er en dyr fornøjelse at få så mange hk ud af den lille blok
Det kit jeg har lavet til min egen, består kun af turbo, intercooler, benzin regulator, og en BOV, også fik jeg kørt den ind på rullefelt, som kostede 1500kr "Orange"
Også er der lavet rørføring..
Der er ikke lavet noget ved kompressionen, ved 0,7 i lade tryk begynder den at tændingsbanke, så derfor kun 0,6 i ladetryk.
Men regner med at den skal ha den helt store tur, for min turbo er FÆRDIG, og skal finde en anden, så skal jeg har ændret kompressionen og ha en MF2 box på, for så kan den tåle lidt mere, også bliver det sjovt..

MVH kim

hej kim...!

vi snakker en rally...! okay jeg regner med at få flowet topstykket og på med et mf2 system... men så har jeg hørt at det vil være bedst med andre propper, da de ikk er så glade for et tryk over 0,6 - 0,7 bar..! men så begynder det at koste...!!!

men er t2'eren for lille hvis man skal ha et ordenligt tryk eller er den fin, sagen er den at jeg kender en som gerne vil sælge hans t2 turbo, og den ku jeg få til en fornuftig pris..! men hvis den ikk dutter kan det jo være lige meget..!

Hejsa Jenser

Som sagt før, er begge turboer fine, men kommer jo også an på trimmet i dem, de findes med mange forskellige trim
Hvis jeg var dig, så ville jeg få lagt en stål pakning og to alm i mellem bund og top.
Med hensyn til stemplerne skal de nok holde.. og så en mf2 box og nogle extra dyser..
Men lad os sige at køre med 0,7 i lade tryk. så har du også 170hk ca.
En tommelfinger regl hedder at for hver 0,1bar du hæver ladetrykket hiver du 10hk mere ud af din bil...

Ny tommelfinger-regel:
For hver 0,1 bar giver det en ca. effektforøgelse på 10%
MVH Thomas

Ja det er rigtigt GTI-Kongen, men hvis læser teksten ordenligt, så er det en 100hk motor vi snakker om, og mig bekendt er 10% af 100hk = 10hk.. eller jeg bare helt dum:-D :-D
Også derfor jeg skrev længer oppe han sikkert ville få 170hk.... alt afhænig af motorens stand, og hvordan det bliver lavet....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time