Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej..
Jeg har en kværn/motorcykel (BMW) og tænkte på om det er muligt at tilslutte en lille flaske lattergas, samt indsprøjtning?
I teorien skulle det jo være muligt, men jeg ved ikke helt om 'motoren' kan holde til den ekstra belastning.. Den yder pænt nok i forvejen, men det ville være Cool hvis det var muligt at tilslutte et lattergasanlæg...
:-| :-| :-|

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Har set en R6 med lattergas ved ikke hvordan det var sat til

Hejsa

Der er mange, specielt i udlandet der skruer lattergas på deres motorcykel. Det kan sagtens lade sig gøre, motoren virker jo ikke anderledes end en bilmotor.
Om du så kan bruge det til noget er en hel anden snak og her må det siges at lattergas efter min mening er noget værre møg på en mc. Jeg kører selv på Vmax, som også jævnligt er offer for at folk skruer lattegas på og jeg må sige at tanken om 50 hk ekstra der kommer på een gang når du trykker på knappen, lyder noget ubehageligt. Ikke fordi jeg er bange for hestekræfter, jeg har selv tunet en del på cyklen, men jeg synes bestemt at måden hestekræfterne bliver leveret på, gør det uegnet til brug på motorcykel.

Om motoren kan holde til det er svært at sige, det kommer selvfølgelig an på hvor meget du bruger det og hvor lang tid ad gangen. Hvis du er glad for din, fra fabrikkens side, meget pålidelige BMW, så hold dig fra lattargas. Ligemeget hvad nogen kan finde på at sige om det, så er det en motordræber, specielt på en mc der i forvejen har en forholdsvis høj litereffekt.

Hvis du vil kigge på et anlæg, så se på http://www.straightlineracing.co.uk/index2.htm
Du skal ind under Nitrous Oxide Systems.
Man må jo nok sige at prismæssigt er der intet der slår lattergas i forhold til effektforøgelsen.

Mvh.
Christian

Nyt Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
Ved en tur fordi AutoBremsen mødte stripsen digital kamera dette
http://www.stripsen.dk/billeder.php?dato=260403

Klik på banner for at se mere om min bil
[url=http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=42965:26i6f0y6][img:26i6f0y6]http://www.citroensportslagelse.dk/opelpowerlogo.jpg[/img:26i6f0y6][/url:26i6f0y6]

prøv at tjekke www.dragbiker.com der er nok noget som er vildt nok til dig
Brian

OK, ja det burde jo være muligt.. Men er der nogen af jer som ved hvor høj kontrollen over cyklen er, når man fyrer den af.. Jeg mener hvis den lige pludselig ud af balance er det måske ik' lige så sjovt mere..
Og vil trykluftsflasen eksplodere i et evt. fald..?

Krontrol !!!!! hmmm prøv at tænke dig til at du trykker på en knap også får du 30-50 hk mere på hjulet hmm jeg ville ikke ta et for lavt gear når det sker da du med garanti kun ser himmel ...

du kunne jo tage til vandel d.29-30 maj,der er der dm i dragbike og mange af dem kører med gas,vil du gerne have det på,så kender jeg en der kan lave det på motorcykler,du kan bare skrive på min mail
Brian

Min fætter "hansi" har en kava gpz 750 med gas vi deler hjemmesiden www.wroum.dk.
Han svare gærne på evt spørgsmål.
Anlæget er helt hjemmelavet pånær n2o ventilen .
og ja det er svært at styre men det kan væl læres.
læs systembeskrivelsen på hans side.
der ligger også nogle små videoklip fra rullefelt hos mc hjørnet (ca 2-4 mb)
vær at se.
selv køre jeg bil med gas.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time