Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2003, 19:22 
Jeg har en Fiat Uno Turbo IE fra 87. Når jeg tænder den kan den kun lige gå i tomgang, nogle gange går den ud igen, men ellers ligger den når man lige har startet den med 700 omdrejninger, men når den bliver varm så går den med 1700 omdrejninger. Nogen der har en idé om hvad der kan være galt??

Et andet spørgsmål:

Jeg var så uheldig at min tandrem sprang og da sprang der en justeringsbrik op, som sad sig fast mellem knasten og knasthuset således at knasthuset flækkede. I knaste kom der en lille fordybning.
Mit spørgsmål går på om man kan få den slebet sådan at det ingen betydning har?? eller vil den være for ubalanceret bagefter??
Det var en 286graders knast så det kunne da være rart hvis man kunne få den i igen.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 11 apr 2003, 08:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 52
mht din knast så ring til westspeed han kan sikkert hjælpe dig det er sikkert muligt for ham at lægge lidt på der hvor den er i stykker .

din motor hmm der er nok en som har pillet lidt .. jeg mener at der er nok en som syntes den gik for lavt i tomgang og så stillet den op derfor går den højt når den er varm ... hvorfor den kun går 700 kold er sikkert fordi der er noget med chokeren som ikke er som det skal være ... jeg ved ikke hvordan det hænger sammen på sådan en uno men måske en bimetal fjeder der er knækket så choker spjælet ikke lukker ;-)
t


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2003, 12:08 
Ja,jeg har selv haft bøvl med min automatchoker i min uno 1.4 ie, så skiftede jeg kaburator og så kørte den jævnt igen... så det kan jeg nikke genkendende til!


Top
  
 
Indlæg: 30 apr 2003, 12:50 
Den koldstartsventil der sidder mellem trykrør lige før gasspjældet og går med en laaang slanger over til indsugningsmanifolden - har jeg haft problemer med på min turbo 1,4. Prøv at se om der ikke er en flækket slange (det var der på min) eller se om du kan massere ventilen lidt - spray noget WD40 ind i den og masser grundigt og monter igen.

Den kan være lidt lumsk.


Top
  
 
Indlæg: 30 apr 2003, 15:05 
Hej Anders og i andre.
hmm jeg har ikke rigtigt det problem længere da min motor satte sig :(
lige nu er jeg i gang med at skille en ny motor ad som jeg vil sætte nye pakninger i da den har stået stille i 4 år. motoren skulle ikke have kørt mere end 8.000km. og cylindergangene er som nye og det samme gør knast osv. så nu håber jeg har mig en holdbar og stabil motor i Uno'en om et par uger.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team