Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 01:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked

For lige at dreje sagen over på noget helt andet, så har jeg et andet lille ? ang. min Vectra.
Hvis jeg lader bilen accel. stille og roligt op i 2. begynder den at hakke lidt i det når den kommer over 50-60 stykker. Som om den ikke tænder rigtigt eller ikke får benz nok. :-/
Nogen der har et godt råd ?

Og Skoust, hvor hårdt køre du i din ? Første gang jeg målte min havde den gået 13, anden gang 11.5 og jeg synes jeg havde kørt nogenlunde ens, men det kan da godt være højre fod har taget lidt på :-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

Jeg kører den faktisk ret pænt. Har LIGE fået den "nye", så den blir kørt stille og roligt her i starten. Det er nemlig en én-ejers der kun har kørt 85.000 km, så hvis den er vant til stille og rolig kørsel, duer det ikke at jeg gir den kniven fra starten. Desuden har jeg en lille knægt der lige er blevet ét år, så der er mange ting der har ændret sig. Jeg kommer adrig til at køre som jeg gjorde før i tiden. Derfor kan jeg jo godt ha interessen og lysten til at "optimere" den lidt. Jeg får bl.a mine 17" til den idag, så det burde hjælpe lidt på det "blød-hat-look" den har standard. *GGG* Jeg leder desuden efter 2000 16V spoiler og skørter til den, så den blir et lille klik frækkere. Der er heller ikke tågelygter på den endnu, det går virkelig ikke. Plejer at køre med tågelygter og "grønne øjne" i positionslygterne. Det skal jeg så absolut ha igen. Den får formodentligt også lexmaul injection eller spjældhuse. Lad os se hvad det blir til hen ad vejen..

Skoust

Hmm kan godt se at vi ikke kommer videre med det her snak,lyder som om du er 150% sikker i din sag, men jeg vil selv se det før jeg er tror 100% på den, især når man ikke kan finde noget på den motor nogle stæder.
man kunne vel også bygge et 2.0i system over på uden at det ville blive bemærket med top eller med org top og en 1.8 manifold.
Hvordan så den manifold ud lignede den en fra 2.0i eller en 1.8 gsi?

Ingen der kunne gi mig lidt hjælpe til mit spørgsmål ?

"Hvis jeg lader bilen accel. stille og roligt op i 2. begynder den at hakke lidt i det når den kommer over 50-60 stykker. Som om den ikke tænder rigtigt eller ikke får benz nok."

Det samme sker forresten også i 3.

Tændrørene bliver skiftet her til weekenden, det kan da være det hjælper ?

Hvorfor ikke skifte de rør i dag??? (køb org så er du sikker på de virker)
Det kan jo også være din lamdaføler der er gået en tur med alle de km, den bruger den med når du ikke køre fuld gas.:-)

Har ikke alt for meget tid at gøre med i hverdagen og så snart bilen skal ind på værkstedet skal der jo helst oxo være tid til at der går lidt bajere i det :)

Hvordan kan jeg tjecke lamdaføleren ?

De org. Tændrør er noget billigt kinesiskt pis... synes jeg jeg bruger champion. nogen der ved hvad forreskellen på 18E og 18SEH ???:-|

Det med de org er noget billigt pis kan jeg ikke forstå, en makker jeg har har prøvet at køre over 100000km ingen de drillede med at starte, og lige Champion er da det væreste jeg har prøvet det første holde 1000km og så røg det næste 100km after så dem køber jeg aldrig mere,synes også at man kan se på rørene at de org er mere færdig lavet ingen skarpe kanter eller ligene og jeg har aldrig haft problemer med dem.

Hej jeg hved ikke om det ogsaa er dig der har et indlaeg paa
opelpower. Men ellers er der noget om tuning af 1.8 vectra motor paa
den side under forum. Boget med et dobbelt spjaeld fra en 18seh.

Yeps, det er mig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time