Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
hejza igen....

Att. tommy stenbøg....
jeg vil give dig fuldstændig ret...........;-) ;-) og det er jo ikke engan sikkert at det er nødvendigt at plane toppen det skulle da evt. kun gøres for at gøre den lidt sjover:-) desuden skal blokken nok højest sandsynlig bare lige have lidt af en "kugle honer" eller hvad nu det hedder...... så er jeg overbevist om at den kan mange km. igen.....:-):-)

mvh. Jens Hald

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Opel 8v har ikke roterende ventiler på indsugningen derfor hvis du drejer en slidt ventil lidt så vil den med garanti blive utæt. Jeg har lavet en del topper efter at de har skiftet olietyve med det resultat at den ikke har gået ordentligt. Husk på at ventilstyret bliver lidt skævt med tiden og trykket ikke er 100 % lige på ventilen. Udstødningsventilerne bliver mere varme med blyfri og den magere blanding nyere biler kører med. De ser tit halvbrændt ud selv om de er i en bedre legering specielt corolla 12 v er slemme nogle gange er de på vej ned i udstødningskanalen fordi de udgløder så hele hovedet bøjer lidt opad . Jeg har iøvrigt renoveret en 1.4 top i går den havde brændt en ventil så det så ud som om den havde set en skærebrænder

Har lige givet en af mine venners hele turen (2.0 8v) og det rente op omkring 5000!
Og det var med honing, afblancering af krumptap/svinghjul/kobling, slibning af ventiler, afvejet stempler/plejestænger, afretning af top + alle parkninger/pakdåser/stempleringe + div! Det det var godt nok noget jeg lavede gratis. Men alle delene og div afretninger, regn med omkring 5000! men så køre den også godt!

Nå men DT så er det jo dig jeg skal have til at lave min bil gratis:-D

Nej! han hjalp mig, også hjalp jeg ham! han skaffede mig en lejlighed, så lavede jeg hans bil! det er noget for noget i denne verden!

Det var bare en lille joke:-D DT. Der sker det at jeg køber en ny brugt motor eller renoverer den gamle(for der er ikke så stor forskel i prisen).........Så det kommer an på hvad jeg har tid til

att: torben...

normalpris for afbalancering af krumtap... ca 1000 kr + mormor

allan

Husk at der er forskeld på afballacering og afretning af en krumtap. Det er langt dyrrer at få den rettet den, end afballanceret. Jeg syntes at Torbens priser stemmer godt i med virkligheden.

TIL : tommy stenbøg
Hvordan laver man en ventil der drejer rundt hele tiden ??? Jeg ville da mene at de bliver på samme sted. Ventil fjedren holder jo på den anden side... Jeg har svært ved at tro at den drejer hele fjedderen eller i de to små skåle og hvad skulle dreje den ??

TIL : Jens hald..
Jeg kan fordikre dig for at der er mange andre grunde til at plane toppen end at "gøre den lidt sjovere" DET ER IKKE DIN PUCK MAXI :-D

Hilsen
HYP

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time