Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2006, 20:22 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
@allan_84

Tak for dit fine indlæg :)

Der er en ladeluftkøler på køretøjet og tror sagtens den kan være med til de små 115 hk der måske kommer ud af projektet. En frontmonteret har jeg dog tænkt på. Skal ha lavet en deltamåling på ind / udgang på temperaturen af IC først. Så må vi se, hvor effektiv den er.

Ladetrykket er ikke elektronisk styret, men er bygget op på den gammeldags måde, hvor slangen går fra kompressorhuset til akurator. Derfor kan en bleed nemt bruges. Er dog vel lidt syndt for turboen da den skal arbejde ekstra. Trykket skal kun hæves få 0.X, da jeg vil "skåne turbo og topstykket.

Den boks der er i nu kan give så meget brændstof at den desideret kan få bilerne til at forsvinde bagved... Så der er potentiale for at hæve trykket... De kan diditale boks kan justeres i 9 trin.. På trin 9 er det "sort" ud... :lol: ... Sikke noget svineri... Man kan overikøbet se blinkede dioder i boksen så an kan se den reagerer, kører bundgas og har power.

Med den viden jeg har omk diesel er det din kami gør, noget fabrikken typisk gør for at en diesel overhovedet kan godkendes. Højt tryk og mager blanding...+ det giver godt moment med tryk. Derfor giver en tuningsboks noget. Hvis fabrikken allerede havde givet den brændstof til max ville en boks være værdiløs... Jeg kalder det at brændstoffen tilpasses til ladetrykket.. Ved ikke om det er helt forkert.
Min er fra 1999 så den har ikke OBD endnu..

Lige til sidst:

Den man typisk kalder en chiptuning på diesler kaldes også en OBD-tuning, hvor bilens styreenhed mappes om. Der hæver man gerne ladetrykket også :wink:

Ved en bokstuning derimod piller man ikke ved det...Ikke hvad jeg har hørt..... JO jeg vil...haha...

More input...
En der kenner Mazdamotoren og har pillet/har planer??.. Ved godt er en forældet "bøssemotor" med gammel Densopumpe som ligger et eller andet sted i en gråzone af den nymoderne teknologi

Har lige et spørgsmål til de kloge guruer der roder i diesel. :D

Har lige haft sat en bleedventil på, men når den kommer over et vist ladetryk tænder GLØDELAMPEN og bilen nykker svagt... Hvad er det der sker???? :reading: :reading: :reading: :reading: VENTILER ER LUKKET IGEN..

Har ikke trykur i endnu... :oops: :oops: :oops: :oops: ... Skal nok får det gjort, da den rækkefølge jeg gør det i eR helt hen i skoven.. Ingen gradetal på komfuret, men anden skal sq "steges"... Smart hvis steges skal ha 180 og jeg giver den 250 grader... :lol: :lol:
Kunne bare ikke finde et ur jeg ville ha i.. :tooth:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2016, 13:38 
Offline

Tilmeldt: 18 sep 2016, 13:30
Indlæg: 1
Hej
Fandt du nogensinde ud af noget med suzukien med Mazdamotor
Har en magen til og vil gerne ha lidt mere ryk i

Den boks du omtalte, hvor får man den fra ?
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2017, 18:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 jul 2006, 18:03
Indlæg: 36
Jeg har en boks liggende fra en toyota sportsvan 2.2td - den skulle have samme type denso pumpe og burde kunne give dig en del. Men dette skal du lige selv undersøge. Jeg har desværre smidt manual væk men jeg ved hvordan de 4 ledninger skal monteres ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team