liv i en gammel tråd
har fået pillet blokken fra hinanden her den anden dag, for lige at se hvad jeg havde med at gøre
på 2 ud af de 4 stempler, var stempel ringene så sodet til at de ikke kunne fjedre nogle steder overhovedet, så det er ikke så underligt at den har været fuld af olie.
stempler ser fine ud udover stempel ringene er trætte. udover det var der fine kryds hone mærker i alle 4 cylendere
Jeg tog blokken med ud til RMC Cylender service i rødovre, han ment så at blokken skulle bores om, da der var en vendekant i toppen, det målte han dog kun med finger, så jeg ved ikke om det var for meget eller om han bare gerne ville sælge en boring af blokken
Så hans bud 4500kr + moms for borring
ja og så 4 nye propper :S
planen er ikke at jeg skal ud og ofre 10.000kr på stempler og maskin arbejde, jeg ved godt det sikkert ville være det aller bedste
Men pengene vokser ikke på træer her i nordsjælland desværre
dog mente han godt den kunne bruges, men at det ikke ville holde i længden.
Planen nu er egentlig at finde en gammel B230F motor med 200.000km på uret, og håbe jeg har bedere held med en fin blok.
Så vil jeg tage de FT stempler og sætte over i den F blok, jeg kan også bruge de F stempler, med lidt højere kompression
Motor blokken er forresten en model 1998 ellers en af de stærke