Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 feb 2016, 10:16 
Offline

Tilmeldt: 05 feb 2016, 23:28
Indlæg: 11
Hej

Min lille fiesta har fået en ny intercooler monteret og var klar til en chiptuning men jeg havde også monteret et åbent luftfilter som min Maf desværre ikke var så glad for, så dette er rettet tilbage til standard.

Intercooleren er en Airtec rev1, og de målte en luft temp mellem 32-40C modsat 55-60C med den originale, hvilket jo nok er rimeligt åbentlys da den sidder i motorrummet og bliver godt opvarmet, og den nye er monteret ude foran nu..

Dog er der lige udkommet en ny rev2 intercooler som lige giver 50% fald i temp... :evil:

Jeg var ved Scantune for at få den mappet, men det gik derfor lidt i vasken da jeg ikke havde det originale luftfilter kit med, og der målt et 2hk effekt tab ligeså, og bilen huggede en smule men gik udfra det var pga delene der var monteret..

De fortæller mig selvfølgeligt at jeg også kunne opgradere udstødningen, men det er jo ret beset en noget dyr upgrade der reelt set on giver 10-15% mere effekt for en 50% merpris.

Desuden er jeg ikke meget for at den skal larme og gider ikke se på 2 store dillermænd stikkende ud bagi og derud over at skulle modificere eller montere ny kofanger osv..

Kan jeg hente noget positivt ved bare at indkøbe en Milltek downpipe med kat, og lade resten af min originale 2" sidde?

Opgradering til fuld udstødning gør at jeg vil være nød til at modificere bagpotten, og ville nu helst have originalt udseende men på bekostning af hvor meget effekttab?

De lydklips jeg finder på dig-rør gør mig absolut ikke fan af de rustfri resonante systemer der er på markedet.. :roll:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2016, 16:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Og det er en 1.0 100/125hk ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2016, 19:44 
Offline

Tilmeldt: 05 feb 2016, 23:28
Indlæg: 11
møffe skrev:
Og det er en 1.0 100/125hk ?


Det er en 2013 Fiesta Ecoboost 100'er..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2016, 05:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
De kan uden problemer chippen til ca 150k som de står. Et forrør af større diameter kan måske hjælpe på spoolup men det er en lille turbo, så det er ikke sikkert det vil give noget.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016, 07:30 
Offline

Tilmeldt: 05 feb 2016, 23:28
Indlæg: 11
møffe skrev:
De kan uden problemer chippen til ca 150k som de står. Et forrør af større diameter kan måske hjælpe på spoolup men det er en lille turbo, så det er ikke sikkert det vil give noget.


Ja det skulle være "nemt" at hente de 150hk selv på std motoren, men det hjælper meget at opgradere intercooleren da der er en luft temp cut off som vil lukke for løjerne, da std intercooleren nemt for temperaturen på på over 60C..

Blev selvfølgelig lidt trist at min Airtec rev 1 lige blev degraderet af en ny rev 2, som godt nok er 40% større og dual pass, mod min single som vel reelt kun er en smule mere effektiv og mest pga udvendig montering, samt at min frontgrill dækker 80% af den.. :?

Billede

Skulle jeg opgradere udstødningen vil jeg mindst hente 10hk, men det er vel som med al tuning bliver det vel altid dyrere at hente den sidste extra effekt..

Men jeg ville helst selv bygge efter kat og smide dæmpere på som kunne holde lyden i ave, men det er jo ikke noget man lige smider på og bygger på kort tid hvis det ellers skal sidde ordentlig..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2016, 13:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Tror kun du vil opleve den store effekt forøgelse på papiret.

Din turbo vil give højt moment i bunden for så totalt at dø ud.

Skal det Være noget der bla kan holde dine temperature nede så er en større turbo nok den eneste vej.

Din høje temperatur i indsugningen kan nemt skyldes din motor modarbejdes af Turboen.

Hvorfor skulle ford montere en 100hk turbo hvis den kan lave 160-180hk ?
Ved godt motoren også er at finde i 140 hk modeller.

Og du må endeligt ikke tro på alle engelske opgivelser af effekt. De vil gerne gøre alt for at spare penge der ovre. Bla ved at ofre kørbarhed, pålidlighed og garanti.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team