Jeg har faktisk netop idag fået monteret en sensor fra en M52, da denne er Hall-typen, mere om dette senere
Inden jeg købte denne, var MS sat op til at køre med VR-typen, da jeg ville give de originale sensor et forsøg inden jeg købte en ny. Jeg kunne se i TecDOC, at føleren skulle være induktiv, men da jeg samtidigt havde læst mig frem til at BMW benyttede nogle følere, der hverken var Hall eller VR, havde jeg ikke meget tiltro til, at det ville virke. Og ganske rigtigt, føleren gav ikke noget udslag overhovedet!
Jeg havde tilfældigvis min gamle følere fra M20 liggende, og da jeg vidste med sikkerhed at denne var en VR-type blev den koblet til, da MS nu alligevel var sat op til VR. Og vupti, der var signal med det samme
Mht. til modstanden på pin 24, så er/var jeg klar over problematikken med BMW's 60/2 og VR sensor, så denne var også monteret, da jeg brugte føleren fra en M20..
Desværre var ledningen noget kortere (ca. 40cm), så denne kunne desværre ikke nå, og da jeg ikke ville bøvle med nyt kabel pga. støj og lignende, valgte jeg at bestille en ny sensor fra en M52.
Jeg fik MS bygget om til Hall, og forsøgte igen de originale følere. Denne gang var der hellere ikke nogen respons...
Så idag kom den nye sensor, fra en M52 da denne ifølge TecDOC er hall, monterede den, og wupti nu er der stabilt omdr. signal
Så for at opsummere; Problematikken bunder i, at BMW valgte at benytte nogle følere, der hverken var Hall eller VR, og den var selvfølgelig denne type, der skulle sidde på min motor. Jeg fik anskaffet en føler jeg med garanti vidste var en Hall, og fik bygget MS efter dette og nu spiller det. Eller det vil sige, at nu får jeg stabilt omdr. signal ind, så nu mangler jeg bare resten
Jeg kunne sagtens også bare have bestilt en VR, men da denne ikke var på lager, valgte jeg Hall typen
Jeg håber det hele giver lidt mening....