Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Ok har besluttet at købe en seat leon da andre biler så som audi kræver at man laver for meget om, seat har 6 trins gearkasse gode bremser og undervogn fra starten, så den er nok den lettest/billigste bil at tune, har ikke besluttet om det skal være en 4x4 jeg ved godt det er det bedste til tuning men den koster også lige 120.000kr mere en med fwd, mit spørgsmål er så:

Hvor langt kan den med forhjuls træk komme ned på i 0-100?
og hvad skal der gøres for at den kommer derned?
Den skal jo også helst kunne få en TÜV godkendelse. :-D
Jeg ville gerne ha den ned til 6 sec eller under det er målet.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

hhm med en forhjulstrækker, der er så tung som Leon'en skal du ikke regne med 0-100 tiden! brug en 402 meter tid i stedet! der kan den komme til at køre stærkt! 0-100 vil gå for meget op i spin, til det kan bruges til noget! men 1,8T motoren kan få næsten 500 hk, hvis man bare har pengene til det! men det er de færreste der har 200.000 Kr til at smide i rummet, så du skal nok satse på omkring 300 hk! det kan den også køre med længe uden at alt muligt går i stykker hele tiden!

Medlem

Jeg bliver nød til at høre dig, om du helt alvorlig mener, at du vil kaste dig ud i det der projekt!?!?
Jeg mener, du vil have en Seat Leon Fwd. til at køre under 6 sek. mens du samtidig vil have den TÜV godkendt.....DREAM ON.....
I øvrigt er en TÜV godkendelse ikke nogen garanti for at den kan synes i DK...

Helt seriøst hvad for dig til at tro, at den bliver bedre af at være med 6 trins gearkasse??Hver gang du skifter gear, taber du tid...Så 6 gear er sq kun hvis du skal ud og køre Rally, i øvrigt er 6. gear kun et Øko gear i Seat´en.
Og hvorfor skulle VAG´s billig mærke, Seat, være bedre i undervogn og bremser end deres top mærke Audi??

Du burde helt sikker se om ikke du kan finde en bil som har baghjuls, eller firhjuls træk...Og hvis du vil ned i rigtig hurtige tider, så skal du nok også støve spendérbukserne af, for det koster $$$

Hvad med en Subaru Impreza GT?? Den kan godt komme til at flytte sig kanske fornuftigt, og den er da også til at komme i nærheden af, har da jævligt set en eller to til salg lettere brugt for 250-280K

Jeg skriver ikke alt det her for at genere dig eller lign. Men det vil sq være sur røv at smide +350K i en øse, og den så aldrig bliver som man troede, at den ville...

hej mtm
i så tung en bil skal du have rigtig mange heste for at komme ned på de tider.
en gammel corsa a med calibra 2,0 16v turbo motor skal du have ca 250 hk for at nå 5,5 og den vejer ikke mere end 850 kg med motor.
forresten så er det jo Skoda der er vag´s billige mærke som de prøver stumperne af i før de kommer dem i wv, audi.
Rane Odense

Grunden til jeg sagde seat frem for audi er at efter jeg har talt med dem (audi forhandler) siger de at deres biler er bygget til de antal heste de nu engang har,
og jeg mener nu også at en 6 trins kan holde til noget mere en 5 trins, kan godt være jeg tager fejl som sagt jeg er ny på det her område.

Jeg har også kikket efter 4wd og bwd men der ikke ligefrem så mange og vælge i mellem
har mest kikket på nye biler til ca 300-400k
og når man tænker på at en seat med 4x4 koster 120k mere en fwd så kan man da få en hel del tunning for 120k heh

Har også tænkt på Subaru Impreza GT om jeg har da heller ikke helt udelukket den endnu jeg skal ud tale med en subaru forhandler i morgen.

Honda civic type R ville jeg nu også gerne høre lidt om hvis der er nogen der kender til dem, den køre 6.8 fra starten uden hjælp at turbo, hvis man så smed en turbo i den kan den vel også komme til at spakke godt der ud af?

Jeg ville nok vælge en Opel Speedster med lader på... Eller Lotus Elise med tryk! Så er der jo også lige en Lancer Evo 6 eller 7... Bedre fåes det nok ikke!

Ja jeg ville da heller en gerne ha en opel speedster eller lotus elise de køre jo begge under 6sec fra starten af men prisen er også 800.000 på lotus og 633.500 for opel og så mange penge kan jeg nok ikke lige skrabe sammen ellers havde jeg køben en af dem :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time