Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dump valve
Hejsa,

jeg er en lykkelig ejer af en Rover 620 TI :-). Jeg har kun smidt et K&N filter på - derudover er den standard (200 hk med en Garret ??)
Jeg kunne naturligvis godt tænke mig at lave lidt ved den. Ikke det helt vilde for den har ry for ikke at kunne klare det store øgede tryk pga. skrøbelig toppakning.
Men jeg har set at man kan få en anden "dump valve" til den, som ud over at give et dejligt "pift" skulle give hurtigere speederrespons - er det rigtigt og er det til at skifte for et almindeligt menneske - og hvordan?!

Jeg har også nogle andre spørgsmål hvis I skulle ligge inde med svar;
- Hvor meget lader den med standard?
- Kunne et vandindsprøjtnigsanlæg give lidt effekt, og vil man så kunne skrue den lidt i tryk uden større risiko?!

Puhhhhhaaaa - det var en lang smøre men jeg håber at der er nogle som har et par gode råd!

Venligst Lars B-]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Hej...

Jeg har en kammi, der har haft en TI´er den blev målt til at køre med 1,2 bar standart.....Jeg synes godt nok at det lyder af meget, men det var hvad ham der målte det sagde(Gazelle motor i sverige)...Den fik monteret en UNI-Chip...og blev hævet til 1,4 Bar...det fik han 240 HK og 350 NM af....den kørte stærkt som en i helvede....MEN kun 3000km så brændte han hul i et stempel og smadrede motoren totalt, den blev lavet for over 40K....Det skal siges at den var sprit ny, havde kun kørt 10K da den fik chippen i...Jeg ville nok være lidt forsigtig med at pille ved den motor, jeg ved også at det ikke er en særlig udbredt tuningsbil i England, som der ellers er meget glade for Rover....
Det er i øvrigt en T3 som der sidder på...

Hej Peter,

takker for svaret! Jeg er heller ikke interesseret i at få så meget ud af den, bare optimere lidt på det eksisterende!

Venligst Lars Hørmann:-)

Nu lever vi jo i en atmosfære på 1 bar så det kan jo være at den lader 0.2 bar...afhænger af hvad din kammerat mener med "1.2" bar. Ellers vil den jo reelt være målt til 2.2 bar...
Bare en tanke

Mvh
Morten TN

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time