Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 apr 2012, 21:47 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Indlæg: 71
Geografisk sted: Danmark
Min RST driller

Den trækker fint Ved acceleration, indtil den når 3000 omdr.
så det som om den holder igen, indtil den når 35 - 3800 omdr. så trækker den igen... Hvad ka det være ?
Den mister Ikke ladetryk imens.

Ka det være mængdefordeleren der er i udu ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2012, 04:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad siger din AFR, det er nok omkring max nm, så kan være din ecu trækker tænding af pågrund af knock.
Evt tændrør

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2012, 15:27 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Indlæg: 71
Geografisk sted: Danmark
Har lige monteret min WB sensor
Men jeg får nogle mystiske målinger
tomgang = 12.5
fuld gas = 13.7

Virker mystisk at den får mere at æde i tomgang ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2012, 16:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nej ikke hvis din benzin tryk regulator er defekt

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2012, 20:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Så vidt jeg husker så er sådan en RST med K-jet sprøjt. Det er jo sådan set et udmærket (simpelt) system, men der kan jo godt være noget mekanisk slid på systemet som fucker blandingen. Jeg ved ikke om sådan en originalt kører med lambdasensor som bruges til input til at justere trykket for at justere blandingen (sådan var nogle K-jet'er), eller om den bare kører fast tryk. Men hvis der er en elektronisk justering af trykket, så ville jeg nok lure på det kredsløb.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2012, 22:04 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Indlæg: 71
Geografisk sted: Danmark
Jep den kører med KE-Jet
Uden lambda,


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2012, 00:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvis den kører 13,7 ved fuld gas, så ville jeg slippe og passe godt på. jeg kører ok sikkert, og det er mellem 12,0 og 12,5 ved fuld gas. hvis bilen er std (næppe) så er sprøjt, benzin tryks reg og benzinpumpe/filter nok et interessepunkt. som jeg husker det er der er overboost retard/shutdown funktion på rst, måske det er den der driller dig.

hvis du kører med bleeder ventil, kan det meget vel være overboostshutdown funktionen, da bleeder ventiler "lader" hårdere ved lave omdr, og flader ud ved højere omdr

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2012, 19:43 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Indlæg: 71
Geografisk sted: Danmark
Nej den er ikke std.
kender ikk til indmaden, men ellers 2.5" freeflow hele vejen
K&N keglefilter, stor front IC, chip (Vides ikke hvilken) Amal ventil fjernet, bleed monteret, alt efter humør 0.9 - 1.3 bar´s tryk

Der er ingen fuelcut eller tændingscut uanset tryk, lader også fint 2 bar.
Men igen, har skruet ned pga. de tal jeg får fra min WB

Mht. bleedventilen, så opførte den sig også mærkelig uden den


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2012, 21:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Lyder som om den er justeret til alt hvad det gamle system kan trække, den kan dog ikke trække over 200hk (hvilket du burde være nær) uden at systemet bliver modificeret. Så du skal have en tilskuds dysse ala MF2 eller et microsquirt..

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team