Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 00:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 14:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Jo, hvis princippet altid går på at holde mest areal under effektkurven, så er det vel ret universelt.


Hehe - ja - sandt... men det var princippet om at det der tabes på acceleration fra stilstand vindes andetsteds, som ikke er helt "flytbart" :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 16:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46127
Ved ikke om det er den video, men det er da et godt bud :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 16:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er snyd, det er jo en rullestart :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 18:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Morten VJ skrev:
Det er snyd, det er jo en rullestart :wink:

MVH

Morten


Der er nu også en stående start :-)
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46126


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 20:15 
Offline

Tilmeldt: 06 jan 2011, 23:38
Indlæg: 7
Geografisk sted: Fyn
Det var lige præcis den jeg tænkte på! Woop woop den har travlt.. Selvom den turbo tøver lidt ;)

_________________
Mvh. Frederik Hald


18 år, i lære som mekaniker.
Volvo 242TIC projekt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 20:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
m power skrev:

Der er nu også en stående start :-)
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46126


Er næsten sikker på det ikke er den samme bil :) den fra stående start tror jeg er kiesa's gamle og den anden tror jeg er bygget i sverige :)

PS. Rattet sidder heller ikke i samme side ;)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2004, 17:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: østfyn
den gode gamle lotus omega render 90 i 1. ab fabrik


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2012, 00:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
McLaren F1 render vidst 120km/t i første ... jeg erindrer at have læst/set/hørt at da de testede motoren på offentligt vej, kan ikke huske om det var i den dertil indkøbte Ultima det skete, der knækkede eller hoppede gearforbindelsen af .. det var nu ikke noget problem for de kunne sagtens følge hastigheden på motorvejen ...

... nu er sådanne gearkasse/motor jo ikke lige frem nem at komme i nærheden af, så det er en ret håbløs doner .. gearkassen er vidst bygget af Weissman i USA men mener også Ricardo i England har været inde over ... begge er i verdens eliten når det kommer til den slags ..

Gearkassen er også med "tværliggende" gearaksler for at gøre gearkassen så kort som overhovedet muligt

...Weissman er brugt da de havde et godt sammenarbejde med McLaren i F1 (det internationale formel 1 mesterskab ..) (Weissman er desuden kendt for en ret interessant F1 gearkasse konfiguration med intern aksial skifte mekanisme og deres Weissman spær

Syntes at erindre at Ricardo også var inde over dengang... de står i hverfald bag Bugatti Veyron's gearkasse ...


Senest rettet af ae86 10 feb 2012, 16:22, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2012, 07:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Vi skruer lidt i golf 2, den går 200kmt i 3gear, har ikke lige testet hvad den kan i 1 gear :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team