Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:

bare brug co2, det er helt fint til det bur.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
ka de her tilsatstråde bruges??

http://www.aircraftspruce.eu/index.php?viewpn=03-27600

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Mester Medlem

Hvis buret er svejst med mag, hvorfor så bekymre sig om hvordan resten skal svejset ?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Off topic..

WARNING følgende indeholder sure opstød...

Guderne skal vide hvor meget jeg hadede dansk i skolen og jeg skal ikke gøre mig til nogen helgen da jeg udemærket ved at jeg ikke er noget geni til at stave ... MEN ... prøv lige at brug knappen PREVIEW før i trykker SUBMIT .. stavefejl er en ting ... at blande nutid og datid sammen og gøre brug af omvendt ordstilling gør det ret irriterende at læse indlæg her på fora .. det er ikke kun denne tråd men generelt at der er gået lidt 1g/2g grønthandler i den

Et eksempel herunder... der er mange i denne tråd

Citat:
... det er et godkendelse OMP bur men den godkendelse står der ikke en skid om hvad det skal svejse samme med der står kun der er 25 CR MO 4

jeg ved at til drag må man kun svejse CR MO med TIG og det må der jo være en grund til ?

den klasse bilen skal køre i er det ligemeget hvordan jeg svejser det samme der skal bare være et bur men jeg vil bare ha sikkerheds er i top
det hander jo om live og dø ...

og ja det er svejst med CO2 og det er ikke pæn

Efter brug af PREVIEW og et par gennem læsninger blev det til dette...

Citat:
... det er et godkendt OMP bur og i den godkendelse står der ikke en skid om hvad det skal svejses sammen med, der står kun det er 25 CR MO 4

Jeg ved at til dragracing må man kun svejse CR MO med TIG og det må der jo være en grund til ?

I den klasse bilen skal kører i er det ligemeget hvordan jeg svejser det sammen, der skal bare være et bur.

Men jeg vil bare have at sikkerheden er i top da det jo hander om liv og død ... og ja det er svejst med CO2 og det er ikke pænt

@Heyer .. sorry for at det blev dig der fik lov at lægge ryg til .. men jeg regner med du kan tåle det .. så vidt jeg ved er du hverken af anden etnisk oprindelse eller ord blind :wink: .... PS jeg undskylder på forhånd hvis det forholder sig anderledes

Sorry for min tråd hijacking... jeg hopper lige ned fra min sæbekasse igen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vejle
jeg er så ordblid og har slåse med der i mange år og hvis det ikke kunne stave til det så vil jeg give dig en sviner men tak den kommer i bogen :lee:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Heyer skrev:
jeg er så ordblid og har slåse med der i mange år og hvis det ikke kunne stave til det så vil jeg give dig en sviner men tak den kommer i bogen :lee:

Fair nok så er du jo lovligt undskyldt.. jeg syntes bare jeg havde set dig skrive .. skal vi sige "helt almindeligt" i en anden tråd .. men dette var ikke et person angreb selvom du jo nok syntes det er... det er mere en konstatering af at folks brug af PREVIEW knappen syntes mangelfuld og hvis man er ordblind som dig er der jo ikke noget at gøre ved det ... men hvis man bare er for doven til lige at læse sit indlæg igennem inden man smider sin post op på nettet er det en anden snak...

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
ae86 skrev:
Off topic..

Der er rigtigt mange som døjer med det skriftlige danske sprog, af mange forskellige grunde, men der må de folk som trods alt magter det på et rimeligt niveau altså bare tage sig i nakken, for selv om det måske står lidt sjovt, så er det da absolut muligt at læse tingene. Det skal trods alt være virkelig slemt før man ikke forstår det der er skrevet.

Det er trods alt ikke nødvendigvis dem med mest skolegang der sidder inde med den fedeste viden på dette område.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
John Sahl skrev:
ae86 skrev:
Off topic..

Der er rigtigt mange som døjer med det skriftlige danske sprog, af mange forskellige grunde, men der må de folk som trods alt magter det på et rimeligt niveau altså bare tage sig i nakken, for selv om det måske står lidt sjovt, så er det da absolut muligt at læse tingene. Det skal trods alt være virkelig slemt før man ikke forstår det der er skrevet.

Det er trods alt ikke nødvendigvis dem med mest skolegang der sidder inde med den fedeste viden på dette område.

... næh, men nogle gange må man også bare slå et slag for at dem der "kan gøre for det" - rent faktisk "gør noget for det", og ikke bare er ligeglade.
Det er i hvert fald min mening at en grundholdning om "skide være med det, jeg behøver ikke gøre mig det mindste umage, de andre må anstrenge sig for at tyde mit volapyk", ikke er acceptabel - eller i hvert fald ikke giver respekt fra mig.
Jeg har selv en små-ordblind far, så jeg ved udmærket godt at nogle ikke kan gøre for det - men jeg ved saterme også godt at nogen KAN... og det var trods alt dem som AE86 "var efter".

Men for at komme tilbage på sporet, så har jeg en bekendt der ifbm. med rallysyn, fik på munden for svejsningen af sådan et CrMo-bur (også OMP).
Men det var ikke hvilken type svejsning, men hvem der havde svejst det.
Såvidt jeg har forstået, så er det sådan at i PRINCIPPET skal svejseren indlevere en prøve tli OMP, for at OMP vil stå inde for at det er monteret korrekt, og dermed kan overholde homologeringen/godkendelsen. Det er naturligvis kropumuligt, så det håndhæves i praksis ved at sige at svejseren skal have certifikat.

Men igen - jeg ville nok også tage fat i OMP selv. Det kan godt være at der til drift ikke pt. er så velformulerede regler omkring de her ting, men det forøger immervæk karosseriets værdi hvis det kan sælges til andre sammenhænge MED sit bur. Men det kan det jo kun hvis det overholder reglerne for disse andre sammenhænge. Og derfor - og selvfølgeligt på grund af det sikkerhedsmæssigt - er det en god ide at overholde de regler bredest muligt.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Wildert skrev:
John Sahl skrev:
ae86 skrev:
Off topic..

... næh, men nogle gange må man også bare slå et slag for at dem der "kan gøre for det" - rent faktisk "gør noget for det", og ikke bare er ligeglade.
Det er i hvert fald min mening at en grundholdning om "skide være med det, jeg behøver ikke gøre mig det mindste umage, de andre må anstrenge sig for at tyde mit volapyk", ikke er acceptabel - eller i hvert fald ikke giver respekt fra mig.
Jeg har selv en små-ordblind far, så jeg ved udmærket godt at nogle ikke kan gøre for det - men jeg ved saterme også godt at nogen KAN... og det var trods alt dem som AE86 "var efter".

Bare lige for en god ordens skyld, så er jeg ikke helt uenig med jer, trods alt ;-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
John Sahl skrev:
Wildert skrev:
John Sahl skrev:
ae86 skrev:
Off topic..

Bare lige for en god ordens skyld, så er jeg ikke helt uenig med jer, trods alt ;-)

x2

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time