Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2011, 20:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
hva er fordele og ulempe ved at lette svinghjulet motoren skal bruges til drifting og ca 350hk


hvor meget tager man af og hvor?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2011, 20:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lassetn skrev:
hva er fordele og ulempe ved at lette svinghjulet motoren skal bruges til drifting og ca 350hk


hvor meget tager man af og hvor?


Ihvertfald ikke inde ved midten!

Hviket svinghjul har du?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
er der en begrundelse for svaret?

det er med huller for giver er det ikke noget med at det er forskellen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2011, 10:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lassetn skrev:
er der en begrundelse for svaret?

det er med huller for giver er det ikke noget med at det er forskellen


Nja, der er vel en halv snes svinghjul til den motor.

Hvis du svækker svinghjulet i midten, så fjerner du gods der hvor det skal bruges styrkemæssigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2011, 17:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Drifting det betyder vel konstant høje omdrejninger?
Og det er ikke noget dit forsænkede svinghjul kan lide.
Over en 12 måneders periode har jeg set 4 eksploderede svinghjul af denne type, både standart og modeficerede.
Så en spræng ring vil være en god ide at montere.
Et fladt svinghjul er et nemt alternativ, og du sparer min. 2,5 kg med den løsning.
Hvis du stadig bruger krumtapsgiveren, så kan hullerne også laves i det flade svinghjul.
Det flade svinghjul finder du på b21 b23 motorer.
Og hvis det skal være meget let så køber du et special svinghjul i Stål.

Der findes mange løsninger på det lille problem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2011, 00:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Det her svinghjul er ihvertfald lettere end normalt.. :wink:

http://folkraceshop.se/skelett-svanghju ... gory_id=95

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team