Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2011, 21:01 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
Jeg havde helt glemt at jeg havde skreve denne emne...

Jeg har nu fået bussen synet og godkendt med AAM motoren...

Jeg vil faktisk sige at det kørte rimelig godt.. dog ikke hurtig.. men til at leve med...

Det gik rigtig godt ind til den gad og lave olietryk længer og den begynde banke...

Man skal lade vær med at købe en motor der har gået 300tkm og har stået i en garage i 4år...

Så PT har en defekt AAM motor til at stå på gulvet og "ny" til stå på bordret og venter på en ny oliepumpe...

Men når jeg nu har en defekt AAM motor til at stå..

hvis den skulle renoveres..

Der skal selvfølgelig lejer og sliddele og pakninger...

Men hvis man skal tag de bedste stumper fra vw hyler til at lave en benzin motor med mest mulig moment...

hvordan vil i så gøre det...

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2011, 22:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 mar 2006, 16:37
Indlæg: 16
Geografisk sted: Nordjylland
manta cc skrev:

Men hvis man skal tag de bedste stumper fra vw hyler til at lave en benzin motor med mest mulig moment...

hvordan vil i så gøre det...


Med en G60 lader :)

_________________
4 out of 5 voices in my head say 'Go For It!'


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2011, 20:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
ja men det skal være uden tryk

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2011, 21:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
manta cc skrev:
ja men det skal være uden tryk

Nu roder jeg lige i gløderne ved at påstår at det kan du ikke uden at at øge motorens volumen! I hvert fald ikke i mærkbar grad uden større mekaniske ændringer og det du så ender med er sandsynligtvis kun mere trækkraft over 3000 omdr. Er det det du efterspørger?

Går ud fra du har styr på at der er en direkte sammenhæng mellem moment og hk. Plus at der er en vis sammenhæng mellem motorstørrelse og afgivet max moment, med mindre man da snyder og sætter tryk på. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 16:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
Jamen det er jo lidt svært at blive lovlig kørende med tryk... da det er jo rimelig nemt at se der sidder en turbo eller kompresser på moten... hvor andre stempler og krumtap er svære at se...

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 16:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu skal jeg lige være sikker.

den motr du vil tune er en 2,0 8V VW motor som findes i passat og golf GTI 8V ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 19:57 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2006, 19:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Mors
Nej det er faktisk en 1,8 AAM

_________________
Mvh Manta CC

Voldsom manta cc projekt.
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36834


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 20:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
er det ikke kun "interne" stumper der adskiller den motor fra motoren med mere ydelse??

Dette er sakset fra (det til tider upålidelige) WIKIPEDIA:

1.8 R4 55-76kW

identification

parts code prefix: ???, ID codes: HT, RD, RV, PB, GZ, GX, PF, FP, ABS, ADZ, ACC
engine displacement & engine configuration
1,781 cubic centimetres (108.7 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 81.0 by 86.4 millimetres (3.19 in × 3.40 in), stroke ratio: 0.94:1 - undersquare/long-stroke, 445.2 cc per cylinder, compression ratio: 8.5-10.8:1
cylinder block & crankcase
grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; two valves per cylinder, 8 valves total, single overhead camshaft (SOHC)
fuel system & engine management
Bosch CIS continuous single-point fuel injection system, with or without knock control and electronic timing advance
multi-point electronic indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors; Magneti Marelli, Bosch Motronic or Digifant
electronic injection Total Flex, Gasoline or Ethanol (BR)
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes, applications

55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 140 newton metres (103 ft·lbf) @ 2,500 rpm — AAM, ANN (discontinued)
66 kilowatts (90 PS; 89 bhp) @ 5,200 rpm; 142 newton metres (105 ft·lbf) @ 3,000 rpm — RP (discontinued)
66 kilowatts (90 PS; 89 bhp) @ 5,500 rpm; 145 newton metres (107 ft·lbf) @ 2,500 rpm — ABS, ADZ, ANP: VW Gol, VW Golf Mk3, VW Pointer, SEAT Ibiza Mk2
72 kilowatts (98 PS; 97 bhp) @ 5,400 rpm; 143 newton metres (105 ft·lbf) @ 3,000 rpm — 1P (discontinued)
76 kilowatts (103 PS; 102 bhp) @ 5,400 rpm; 155 newton metres (114 ft·lbf) @ 3,000 rpm — VW Gol, Volkswagen Santana, VW Golf Mk1, VW Golf Mk2, VW Saveiro
applications
Audi 80, Audi 100, SEAT Ibiza Mk2, SEAT Córdoba Mk1, SEAT Toledo Mk1, Volkswagen Golf Mk2, Volkswagen Golf Mk3, Volkswagen Golf Mk3 Cabriolet, Volkswagen Golf Mk3 Variant, Volkswagen Vento, Volkswagen Jetta Mk2, Volkswagen Jetta Mk3, Volkswagen Passat B2, Volkswagen Passat B3, Volkswagen Passat B4

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 21:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
manta cc skrev:
Nej det er faktisk en 1,8 AAM


kartoffel/kartoffel

hvorfor skulle de samme ting der virker på en alm motor ikke virke på en røvskubber.

gå din top igennem for hvad du syntes skulle give problematiske forhold.

vælg en knast der giver en del moment iflg folk der ved noget om det. køb en 4-2-1 bananmanifold og ellers en god uds.

vær ikke bange for at lave kanaler og indsugningsmanifold selv. det kan nemt gå til held. og ellers så koster det jo ikke meget at kassere en top til sådan en.

og så måske noget sprøjt på så du kan fremhæve det område du køre mest i. og hvis du kan så masser af indsugningslængde før spjældet.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team