Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 19:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 03 apr 2011, 19:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
bp.gass skrev:
En rigtig størrelse turbo er helt sikkert også et fint valg og min første plan var også en GT2560r der laver 300 hk på toppen. Den er ikke større end at der er forholdsvis hurtig spoolup, men som Mads siger går der laaang tid når man sidder og venter på tryk på vej ud af svinget.

Jeg har kun set en enkelt bygge kompressor på en ca18det, men det var i kombination med en turbo. Det mener jeg så er en tand for indviklet at få til at fungere optimalt. Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde det link lige nu, men det kan være det kommer.

Whipple ser lækkert ud, men det må vente til motoren bliver til en V8, måske endda en 1UZFE... :up:


Hvad med en form for launch-control, der holder ladetrykket oppe på turboen mens du bremser og skifter gear. Det svarer til at du har foden både på speeder og bremse samtidigt, fordi turboen kun laver tryk når den får modstand.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team