Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jan 2011, 03:28 
Offline

Tilmeldt: 13 maj 2007, 16:10
Indlæg: 8
Geografisk sted: Christiansfeld
Jeg må nok erkende jeg får brug for lidt hjælp - så, på forhånd tak for hjælpen :-)


Sagen er: Jeg har mig en finfin Peugeot 406 V6 ES9J4 194hk - men, mere vil have mere :-)
Så, jeg er jo nok nået dertil, hvor der skal ofres et sæt knaster på den?

I den forbindelse har jeg, igennem en forhandler, fået fat i Catcams, der tilbyder mig at lave nogle knaster til den.

Det forlyder at de ikke før har lavet til sådan en, og derfor kan jeg selv få lov at bestemme dimensionerne på knasten - det er jo vældig fint!

Nu er sagen blot den, at nok kender jeg grundprincipperne i knaster, lift, duration/overlap osv - men bare SLET ikke i høj nok grad til at vide hvad jeg skal be' om... Hverken sådan helt generelt, eller specifikt hvad der kan lade sig gøre på min motor.
- generelt synes jeg dog at have hørt rimelig godt om knaster der kører med et RET højt løft på ellers rimelig standard motorer.

Motoren er der ikke ellers planen der skal laves noget ved - maksimalt måske et sæt spjældhuse, hvis der er noget at hente. Men, vi er ikke ude i seriøst omfattende topstykkearbejde som portning og hårdere ventilfjedre.

Så, nogen der har forstand nok til at kunne give mig et skub i den rigtige retning?

_________________
Mvh Lars Larsen

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 04:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
skub i den rigtige retning...?
lad motoren være!
evt find en nyere/større motor der passer i bilen. det er så blot mit råd.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 10:12 
Offline

Tilmeldt: 08 nov 2007, 12:19
Indlæg: 8
lqs skrev:
skub i den rigtige retning...?
lad motoren være!
evt find en nyere/større motor der passer i bilen. det er så blot mit råd.
MVH søren


Det er største motor der findes i en 406'er, så det bliver svært.

Det er en 3,0 v6'er

Mvh Kim L. Poulsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 11:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Mon ikke der er andre der har lavet knaster til den så du ikke skal være udvikler?
Alt andet ville være underligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 11:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Jo søreme så, Dbilas har 256 og 262 graders. 572 Euro for et sæt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 14:07 
Offline

Tilmeldt: 13 maj 2007, 16:10
Indlæg: 8
Geografisk sted: Christiansfeld
Tusind tak Bufas - godt fundet! - og så endda cirka halv pris af Catcams.

Fornemt! :up: :rock:

_________________
Mvh Lars Larsen

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 14:21 
Offline

Tilmeldt: 13 maj 2007, 16:10
Indlæg: 8
Geografisk sted: Christiansfeld
Eneste minus er bare at, så vidt jeg kan se, er det reprofilerede/omslebne knaster... Men hva skidt, de ligger stadig tæt på de 11mm løft jeg havde håbet var muligt.

_________________
Mvh Lars Larsen

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 18:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
dyne skrev:
Eneste minus er bare at, så vidt jeg kan se, er det reprofilerede/omslebne knaster... Men hva skidt, de ligger stadig tæt på de 11mm løft jeg havde håbet var muligt.


husk at tjekke hvad de orginale ventilfjedre kan magte.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2011, 18:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Det var så lidt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2011, 13:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Prøv at kig i retninng af hvad Renault drengene laver på (næsten) samme motor.

..for du lavet knaster hos CatCams, så mener jeg prisen bør være mindre end prisen for et sæt knaster fra kataloget, de får trods alt ret god data på et nyt design de kan tjene penge på..

...Se bare hvor meget Piper har tjent på Lars's design til DW10'eren. :(


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team