Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 06:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

m power skrev:
der sidder en standart mr2 pumpe i tanken

det vil så sige at walbro bliver brugt til boostup pumpe, da den sidder inline sammen med den originale pumpe.

Opskrift på katastrofe.

Der har været en del tilfælde i USA hvor walbro 255 er stået helt af uden advarsel.

Hvis du kun har EN pumpe i bilen vil det ikke resultere i en smadret motor da den vil gå ud hurtigt, men har du en anden pumpe i seriel, ja så vil du opleve en ekstrem udmagring og så er det farvel motor.

Jeg ville personligt aldrig bruge en walbro pumpe i min bil, det er ikke risikoen værd efter min mening.

Der vil sikkert være mange som siger Walbro er fin, men fakta er at det har kostet folk dyrt, hvorimod jeg aldrig har hørt om en Denso pumpe stå af på samme måde. Alternativt ville jeg vælge en Bosch 044 over Walbro også.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

KDW skrev:
m power skrev:
der sidder en standart mr2 pumpe i tanken

det vil så sige at walbro bliver brugt til boostup pumpe, da den sidder inline sammen med den originale pumpe.

Opskrift på katastrofe.

Der har været en del tilfælde i USA hvor walbro 255 er stået helt af uden advarsel.

Hvis du kun har EN pumpe i bilen vil det ikke resultere i en smadret motor da den vil gå ud hurtigt, men har du en anden pumpe i seriel, ja så vil du opleve en ekstrem udmagring og så er det farvel motor.

Jeg ville personligt aldrig bruge en walbro pumpe i min bil, det er ikke risikoen værd efter min mening.

Der vil sikkert være mange som siger Walbro er fin, men fakta er at det har kostet folk dyrt, hvorimod jeg aldrig har hørt om en Denso pumpe stå af på samme måde. Alternativt ville jeg vælge en Bosch 044 over Walbro også.

det var heller ikke planen at opsætning skulle være med en boostup pumpe.
jeg har fremstillet en swirvlpotte, og fik den også monteret, men jeg fik problemer med at dysebro kunne komme af med retur-tryk pga for højt modtryk i swirvlpotten.
så jeg prøvede at montere walbro som boostup, men selv der er der problemer med retur fra dysebro, dog slet ikke nær så meget som med swirvlpotten.
så pt kører jeg kun med den originale pumpe i tanken, og når tiden er til det så skal det originale retur-rør i tanken (ca Ø 5mm) modificeres til 10mm.
når det er fixet, så skal swirvlpotten/walbro255 monteres igen, hvis ikke der bliver monteret en større internpumpe i den originale tank :D

Titel:
Junior Medlem

Du kan evt. bare montere en ekstra Denso pumpe i tanken.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
lyder som en meget lille retur du har dig der.. hvordan er brændstof trykket ?

Den pumpe du har foran i tanken hjælper helt sikkert heller ikke på dit problem, den vil virke som en prop..

jo flere pumper jo mere varme, jo ringere brændstofrør (diameter) jo mere modstand, jo mere effekt skal pumpen bruge = varme...

Titel:
Mester Medlem

grydesvamp skrev:
lyder som en meget lille retur du har dig der.. hvordan er brændstof trykket ?

Den pumpe du har foran i tanken hjælper helt sikkert heller ikke på dit problem, den vil virke som en prop..

jo flere pumper jo mere varme, jo ringere brændstofrør (diameter) jo mere modstand, jo mere effekt skal pumpen bruge = varme...

ja retur er mindre end fremløb.

benzintryk er ca 2,4bar med vacum og 3 bar uden vacum i tomgang.

den originale pumpe i tanken kan levere 190ltr ved frit løb ( testet ) men hvor meget en walbro 255 flower ved 2,4 -4,5 bar har jeg ikke testet.

jeg bryder mig heller ikke om det med at montere en extra inline boostup pumpe, nettop pga at den kan blive en prop i systemet.

men det skulle jo lige prøves når det nu ikke fungerede med svirwlpotten

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

som minimum skal frem og retur linjerne være lige store.

undersøg i stedet hvad mulighederne for at skifte din pumpe i tanken til en ny større, og så kun køre med EN pumpe.

Titel:
Mester Medlem

grydesvamp skrev:
som minimum skal frem og retur linjerne være lige store.

undersøg i stedet hvad mulighederne for at skifte din pumpe i tanken til en ny større, og så kun køre med EN pumpe.

retur kan jo aldrig blive for stor, men bilen er født med retur der er mindre end fremløb.

hvorfor jeg valgte at lave det med swirvelpotte/walbro 255 er pga at tanken ikke sådan lige er til at afmontere/montere.

det var så bare lige en streg i regningen med den retur :(

jeg har dog luret lidt på om jeg ikke bare kan lave en extra retur i overløbsslangen, der er nemlig en samling tæt på tanken.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

du skal lige huske på at den originale pumpe formentelig ikke pumper så mange litter igennem som den nye, så selvom en fx 6mm retur var "fint nok" til den originale pumpe er det ikke sikkert at det er godt nok til den nye...

det ser ud som om der kun er en LANG vej,

så grilmad, øl/sodavand en god kammerat og en god aften/nat så kommer man langt ;)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
har skiftet mange org mr2 w1 pumper ud til supra3 turbo pumper,

passer direkte i og er gode for en del opgraderinger :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time