Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 23:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2002, 23:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Jeg ville gerne vide hvornår det er tid til at få afbalanceret,
sine dele i moterblokken.?????

Jeg vil bygge en Eaton m6x kompressor på min bil, og er det en god
ide at få afbalanceret sin krumtarp og svinghjul osv.

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på når jeg tuner min moter,
vil jo gerne have at moteren, holder til den forøgelse jeg får????

Jeg har fået skudt i skoene at jeg kunne opnå en effekt forøgelse,
fra 75hk, til omkring 160-170hk!!!!

En forbedret koblingen er osse på listen,
og selvølgelig skal bremserne osse være iorden,
og det er de PT, men mangler noget mere effekt for at udnytte dem,
ligeledes er undervognen osse på plads,

Bilen:
VW Vento 1,8 AAM, Kompression på 9:1
Boring 81,0, Slaglængde 86,4

Og nu mangler jeg bare penge til at få gang i de 75 ponyer jeg har!!!

Hilsen Martin R


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2002, 23:33 
Husk oliekøler og intercooler, og det er ikke en dårlig ide at få den afbalanceret, men hvis du går i gang med det, så få afvejet dine plejstænger og stempler samtidig, men hvis ikke du har planer om at skille motoren ad ellers, vil jeg springe afbalanceringen over, med det moment din motor kommer til at yde får du ikke brug for de vilde omdr.


Top
  
 
Indlæg: 03 okt 2002, 07:47 
Afbalancering er vigtigst i forbindelse med MANGE omdrejninger. Så det vil ikke være nødvendigt med trykladning !
Du kan godt få lettet svinghjulet, så den hurtigere kan tage gassen.

Hvis motoren skal holde uden at du skal ofre $$$$$ på ny indmad til motoren, skal du nok ikke køre over 0,9bar. Du skal have en oliekøler på og en stor intercooler, og så skal du selvfølgelig have lavet en chip af nogen der kan finde ud af det. Det vil nok også være en god ide med en lidt skrappere Schrick knast (268° eller 272°), en supersprint bananmanifold, 2½" udstødning og en racerkat.


Top
  
 
Indlæg: 06 okt 2002, 21:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Tak for svarene.

Med hensyn til udstødning, vil jeg skifte til Simons banan og metalkat,
og montere en kent cam eller schrick 272G knast.

Og ja projektet skulle osse indeholde en inter- og oliecooler,
plus en helvedes mange andre dele, det er jo ikke lige til at,
gå til, men når lotto gevindsten er hjemme, er kommer det på....

Kompressoren skal trykke med omkring 0,6-0,7 bar, regner
med et moment på 200-230nm, men der er ikke nogen der har prøvet,
at montere kompressor på den AAM jeg har, så helt præsis hvad,
den få i hk og nm vides ikke, og med hensyn til omdrejninger,
skulle den ikke ramme mere end 6100 maks....

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2002, 18:18 
Hej

Husk at få slebet knasten om m.h.t. overlap. Det er fint med højt løft, men den lange åbningsperiode og overlap er ikke nødvendigt og gør mere skade end gavn.

Med Venlig Hilsen
Morten


Top
  
 
Indlæg: 08 okt 2002, 23:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej Morten

Overlap løft???? jeg er på bar bund her, og på så mange andre,
steder osse!!!!!

Hvordan med overlappet på en 272G knast, hvor meget skal der slibes
af, hvordan kan man vide hvor meget lang en åbnings periode,
der er optimal for min moter, når der kommer tryk på!!!!????

Ikke fordi jeg vil prøve at file den til selv.:-)

Kan man ikke købe en knast der er nogenlunde tilpasset,
med det rigtige overlap og løft(272G)????

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2002, 23:52 
Har fået slebet flere knaster hos westspeed, han ved alt om knaster, vil anbefale at du får ham til at slibe en knast til dig, men ellers start med en standard knast, den er ok til trykladning.


Top
  
 
Indlæg: 09 okt 2002, 00:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej tcdj

Jeg "kender" godt ham trold manden fra kvong, man kunne da prøve
at give ham et ring, og høre hvad han siger til projektet!!!!

Jeg har ca. 40km derhen, så man kunne vel forvilde sig,
ud til ham istedet, og se de fine maskiner han har!!!!!:-P

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2002, 00:15 
Kunne godt selv tænke mig at få en uges frit spil i hans værksted:-P :-P


Top
  
 
Indlæg: 09 okt 2002, 11:19 
Du kan tage ud og snakke med Bo fra westspeed en lørdag formiddag der går han som regl på værkstedet, og han vil gerne snakke med folk og komme med gode råd


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team