tonnilerche skrev:
møffe skrev:
for at påvirke momentet så kan man skam også variere længden før spjældet.
det samme kan gøres med rørlængden på udsmanifolden. sammen med diameteren på udstødningen. der er det doh hk man kan vinde med en større rør diameter. 2,5" virker ganske godt på en NA 1,6
Det var netop længden med længden af indsugningsrøret før spjældet jeg ville arbejde med - denne behøves jo ikke at være voldsom tæt (som i hermetisk forseglet), så her er der mulighed for at arbejde lidt.
Jeg husker en artikel på Autospeed, hvor en Daihatsu 1500cc 16v motor vandt 4hk på et 60cm langt indsugningsrør, kontra standard-rulningen med et 30cm gummi-rør.
Jeg har et åbent filter på min, samt en 2" med to Simons potter.[/quote
et par kammarter og jeg byggede en uds med orginal kat på en suzuki swift 1,6 (eller er det 1,5? ) i 2,5" bilen er en banebil der kære noget std vogn haløj. bare på udstødningen fik den 7hk mere. og det var mere over hele skalaen.