Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 06:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jun 2010, 15:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
jeg står i den situation at jeg skal bruge nogle nye stempler til mit 16v projekt da et af de gamle stempler var revnet i skørtet det er en golf 16v pl 129 hk motor der er bygget om til en 2,1 med 2,0 indmad og der komemr 2,0 ABF knaster i den samt spjældhuse men står i det dilæmma jeg kan ikek rigtigt finde ud af om jeg bare skal købe en std. overstørelse stempler eller om jeg skal smide nogle smedet stempler i der ahr jeg været ved og kigge på nogle wössner stempler de køre med komp 12,3:1 og er bange for der ikek er plads til dem da toppen er slebet helt i bund og jeg regner med ca. 200 hk i effekt så er om jeg skal tage chancen og smide nogle std stempler i eller hva jeg skal?


også en anden ting nogen der har erfaringer med en godt benzin pumpe skal have en anden på end den orginale der sidder underbunden jeg har en forfødepumpe i tanken og som sagt den forventede effekt er ca. 200 hk på sug motor self

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2010, 22:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Hvad angår stempler får du nok det bedste svar på en wv fan klub side,

Brændstofpumpe kan du (hvis du er til nye dele) købe hos div forhandlere af tunings stumper.. koster fra omkrin 700kr og op efter.

Hvis du er til evt. brugte dele så kan en pumpe fra fx. bmw 325i bruges og de er normalt billige ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2010, 05:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Normalt vælger man jo at hæve det statiske kompressionsforhold når man skal køre med mere krasse knaster, fordi deres overlap sænker det dynamiske forhold. Catcams anbefaler f.eks. 11:1 med de af deres knaster der ligger i "midten".

Abf-knasterne er ikke særligt skrappe, så at gå specielt højt med kompressionen ville jeg ikke. Særligt hvis toppen er planet helt ned, så ville jeg holde mig til standardstempler. De holder til en hel del.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2010, 23:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
grydesvamp skrev:
Hvad angår stempler får du nok det bedste svar på en wv fan klub side,

Brændstofpumpe kan du (hvis du er til nye dele) købe hos div forhandlere af tunings stumper.. koster fra omkrin 700kr og op efter.

Hvis du er til evt. brugte dele så kan en pumpe fra fx. bmw 325i bruges og de er normalt billige ;)


bliver self en universal pumpe have jeg satset på men var mere hva folk havde erfaringer med gerne en der skal have en forfødepumpe på for syntes der er et hav af forskellige pumper og vælge imellem

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2010, 23:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Wildert skrev:
Normalt vælger man jo at hæve det statiske kompressionsforhold når man skal køre med mere krasse knaster, fordi deres overlap sænker det dynamiske forhold. Catcams anbefaler f.eks. 11:1 med de af deres knaster der ligger i "midten".

Abf-knasterne er ikke særligt skrappe, så at gå specielt højt med kompressionen ville jeg ikke. Særligt hvis toppen er planet helt ned, så ville jeg holde mig til standardstempler. De holder til en hel del.


det er osse det jeg skal self ikke afvise der vil komme skarpeknaster i den på et tidspunkt men det jeg er mest bange for hvis jeg skulle gå ud og smide nogle smedet stempler i den er som sagt der ikke er plads til stemplerne og som sagt så er den forventede effekt ca. 200 hk elelr er mit må, ihvertfald på en motor med sug

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2010, 07:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Men selv relativt skrappe knaster vil køre ret fornuftigt når dit topstykke er planet helt i bund.

Ved du hvad dit kompressionsforhold er efter planingen?

Ellers så mål det.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2010, 06:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Wildert skrev:
Men selv relativt skrappe knaster vil køre ret fornuftigt når dit topstykke er planet helt i bund.

Ved du hvad dit kompressionsforhold er efter planingen?

Ellers så mål det.


det aner jeg faktisk ikke som sagtr så er det ikke mig der har bygget det

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team