Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg
Spolens fysiske størrelse kender jeg ikke, jeg har aldrig åbnet en hehe.
Men selvfølgelig er det et kompromis fra producentens side af, og spolerne er jo ikke designet til den belastning som jeg har tænkt mig at præsentere dem for.
Men jeg har da tænkt mig at lade det komme an på en prøve, så længe at styreboksen ikke futter af.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Du har lige fået spolens ladetid serveret på et sølvfad.
Du ved hvor tit du skal tænde.
Spolen har derudover en gnisttid, samt en tid hvor den ringer ud.

Hvis du skal tænde dobbelt så tit, så prøv at se hvad det gør ved den pausetid spolen nu får.
Prøv at at se på spolens primærmodstand, samt det strømtræk den forårsager(ikke helt korrekt regnet ud med simpel ohms lov, men ok til dette)

Fortæl mig så om det er en rimelig belastning som spolerne burde håndtere :coffee:

Det kan godt være du slipper afsted med det, men lad være med at satse mere på det, end du har råd til at brænde af, for hverken boks, modul, eller spoler er beregnet til det du vil gøre med dem.

Sidst jeg satte 24volt til en 12volt pære, så brændte den af alligevel selvom det var en dyr pære.... :idea:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
HenrikGM skrev:
Sidst jeg satte 24volt til en 12volt pære, så brændte den af alligevel selvom det var en dyr pære.... :idea:

Har du virkelig prøvet det?
det kunne jeg godt ha fortalt dig ikke duede :gnaek:

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg
Jeg har hverken spoler eller multimeter ved hånden lige i øjeblikket, så div. effekt beregninger må vente til i morgen.

Men lidt hurtig hovedregning siger mig at, der ved 7500 rpm er 125 tændinger pr sekund. og med en ladetid på 24*10^-4, er der en samlet ladetid på 0,3 sekunder for hvert sekund ved de omdrejninger. Jeg aner ærlig talt ikke hvad grænsen er!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time