Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

luske skrev:
konge-eksempel :tooth: sorry for totalt OT men jeg var sgu ved at ramme gulvet da jeg læste det :gnaek:

GL med din klagesag eller hvad det nu må komme til , kan godt følge din frustration , som jeg læser det prøver du på at lovliggøre al din ombygning med diverse godkendelser , men slår alligevel panden mod skrankepavemuren da dine (måske) dyrtkøbte godkendelser ikke kan bruges efter den gældende lovgivning :damn:

men fortsat GL med kampen :rock:

MVH Luske

Indtil videre må det jern bare synes.. har været ved lokal i går og spurgte..hvor meget jeg skulle afmontere før den måtte køre ind i synshal
:lusket:
Jeg vil prøve rode med det, når der bliver bedre vejr..så må jeg en tur sydpå og snakke med dem.
Men venter stadig på noget skriftligt..so far har jeg bare muntlige afvisninger.. nogen siger man kan så dit og andre siger man kan dat.

Jeg føler med synsfolkene..da de jo blot følger fstyr.dk som åbenbart fandt ud af at de har noget magt og det skal bruges fuldt ud (gætter på det er fortolkningen på regler, der går galt)

Ordret betyder den regel jo at en bagpotte kan kræves samme KBA-P godkendelse (med mindre de er med E numre på)

Vist skal man følge gældende lovgivning, men denne ændrig svarer til at sige alle biler skal f.eks overholde nyeste euro norm. Det hænger bare ikke sammen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Fik lige brev fra KBA tam tam en efter forespørgsel.
Nu ved jeg ikke om jeg læste det rigtigt.. men står det ikke at de intet har at gøre med 'Gutachen'?
De står kun for typegodkendelser mm (som jeg læste det) for seriefremstillede køretøjer.
og noget med de ingen bejølelser har på enkelte køretøjer / godkendelser.

Brevet:

Sehr geehrter Herr Müller,

vielen Dank für Ihre vorgenannte Anfrage.

Zu den Aufgaben der Abteilung Technik des Kraftfahrt-Bundesamtes (KBA) gehört die Erteilung von Betriebserlaubnissen und Typgenehmigungen für Fahrzeuge und Fahrzeugteile nach
nationalen und internationalen Rechtsvorschriften. Diese sind in den Regelwerken der Straßen-verkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO) sowie den Richtlinien der Europäischen Gemeinschaft (EG-RL) und den Regelungen der United Nation Economic Commission for Europe (UNECE-R) festgelegt.

Diese Betriebserlaubnisse und Typgenehmigungen werden für reihenweise hergestellte Fahrzeuge und Fahrzeugteile erteilt. Einzelfahrzeuge und bereits im Verkehr befindliche Fahr-zeuge fallen nicht in den Zuständigkeitsbereich des KBA.
Gerne möchte ich Ihnen im Rahmen meiner Möglichkeiten einen Hinweis geben:

Ich vermute anhand Ihrer Angaben, dass es sich um ein Teilegutachten handelt.
Für Teilegutachten wurden dem KBA vom Verordnungsgeber nach § 19 Abs. 3 StVZO keine Kompetenzen eingeräumt.
Für Teilegutachten sind die Technischen Dienste zuständig, das KBA verfügt über keine Unter-lagen.

Bitte wenden Sie sich mit Ihrer Anfrage an den Technischen Dienst, der das Teilegutachten er-stellt hat.

Ich bedaure, Ihnen unter diesen Rahmenbedingungen nicht weiterhelfen zu können.

Mit freundlichen Grüßen

im Auftrag
Anja Christiansen

Her kan der søges på prüffstellen der er KBA godkendte, der er stadig lidt tvivl om alle tager imod DK biler.

http://www.dar.bam.de/ast/ikba25.html

El Commandante :rock:

Titel:
Junior Medlem

det ser ud til det er ok, da udstederen af mit dokument har i dag certifikat, så fik mail med det var ok..

kan lige skrive en længere historie når jeg har været til syn

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Proxie skrev:
det ser ud til det er ok, da udstederen af mit dokument har i dag certifikat, så fik mail med det var ok..

Det samme jeg, mere eller mindre, var udefor. Dokumentet er udstedt før KBA-p blev "opfundet", og papirene har derfor ikke dette stempel på sig. Udstederen er dog nu KBA-p akkrederet, men de kan ikke bare stemple de gamle papirer med KBA-p... Men det er da rart at høre, at tingene går i orden, og du får valuta for dine penge. Klart nummer ét, når tingene er 100% i orden 8)

Titel:
Junior Medlem

Lindahl skrev:
Proxie skrev:

Det samme jeg, mere eller mindre, var udefor. Dokumentet er udstedt før KBA-p blev "opfundet", og papirene har derfor ikke dette stempel på sig. Udstederen er dog nu KBA-p akkrederet, men de kan ikke bare stemple de gamle papirer med KBA-p... Men det er da rart at høre, at tingene går i orden, og du får valuta for dine penge. Klart nummer ét, når tingene er 100% i orden 8)

Nej netop..man kan ikke forlange, de skal gennemstemple gamle dokumenter. Som jeg kan regne ud..drejer det sig om troværdighed vedr oplysninger på noget, der skal bruges som dokumentation.

Der kan jeg sagtens forholde mig til.. jeg hader bare når folk afviser blankt (det er jo som Opel Danmark - hvor alt pr definition bliver sagt nej til, men det tyske Opel undersøger sagen, før evt udtalelse)

Titel:
Junior Medlem

Så fik jeg synet bilen med indskrevet VGS 45mm spjælde :)

Takker alle , der deltog.. tak for de gode inputs mm

:popcorn:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Fik du udstederen af dokumentationen til at kba-p stemple det?

Titel:
Junior Medlem

Lindahl skrev:
Fik du udstederen af dokumentationen til at kba-p stemple det?

Nej..det blev godtaget , da udstederen har KBA-P nummer i dag (har fstyrs ord på det) og derfor anses dokumentationen som troværdig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tider er UTC + 1 time