tonnilerche skrev:
Jamen, hvis man sørger for at olien ikke bliver for varm eller kold, så er standard-olien vel anbefalet?
Og det er ifølge kroon-oil's recommender på deres hjemmeside en helt almindelig 5W30..
Så selvom at den skal bruges til ræs, så må man vel gå ud fra at std-olien er fin, så længe man ikke ændrer på lejer osv?
Det er vel egentlig logik for burhøns?
Jeg kan forstå at man går op og tager en 10W50 hvis man ikke kan holde olien kølig nok, men det burde man vel ikke opleve, når man laver en ræs-motor af den kaliber?

Det er vist kun mig der kæmper med varm olie, på den gamle daisutsko

Enig, men hvad med en oliekøler med termostat
Citat:
Det er ikke uden grund man kan få racing olie i f.eks 0W/5 og 0W/10. Det hældes bl.a på Nascar bilerne under kvalificeringen
Det ville jeg gerne læse noget mere om.... Link?
Her er info om Oilman.
Oilman
Best known for his presence on over 500 Internet clubs and forums,
http://www.opieoils.co.uk/car-clubs.aspx
http://www.opieoils.co.uk/bike-clubs.aspx
oilman is kept in a cupboard with a computer for 18 - 20 hours a day, allowed out only to take a spin in his car and read the latest issues of Motor Oil Monthly.
You'll find the answers to many of the above questions in oilman's oil technical info page
http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx
Beware of pale imitations with a similar name...
http://www.theoilman.co.uk/