Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 mar 2010, 10:45 
Offline

Tilmeldt: 11 mar 2010, 10:21
Indlæg: 2
Hej Alle.

Nogle af jer der har et foreslag til hvad min bil fejler..

Beskrivelse af problemet:
Bilen kører næsten upåklageligt når man starter den om morgenen. Den trækker fint ved alle omdr. Når bilen så er kommet op i temperatur, og man vil "sparke" lidt til den, kan den finde på at tændingsbanke, lige inden den sætter ladetryk.
Hvis jeg så holder ind til siden og slukker bilen, for herefter at starte den op igen, har den nu svært med at starte.(ikke altid, men ret ofte. tror jeg skal holde starter på i 4-5 sek) Når den så er startet igen, hugger den en del i de lave omdrejninger og trækker ikke som før jeg slukkede og startede på ny. Og nu kan den have problemer med at gå i tomgang når man kobler ud. Men tændingsbankenen er væk.
Når jeg starter bilen hvor den er lunken eller varm, synes jeg jeg har observeret at den er lidt mager i A/F ratio (omkring 15,9 - 16,3) i 30-40 sek, hvorefter den faldet til det normale.

På nuværende tidspunkt har jeg skiftet følgene for at afhjælpe problemet uden held:

Lambdasonde
Tændrør
Luftmassemåler

De næste jeg havde tænk mig at prøve er :

Vandtempmåler
lufttempmåler i manifold.

Er der noget der er at foretrække??

Ved ikke om det har noget med problemet at gøre. Men det opstod efter trykrøret blev blæst af.

Håber der er en eller flere der har en ide..


Senest rettet af FaceLess 16 apr 2010, 10:34, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 17:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Er der lavet noget om på styringen af benzintrykket på den? Synes du skal starte med at måle det, både når den kører godt og dårligt.

Udover det, er det generelt en dårlig idé at fejlfinde ved at skifte dele ud indtil det virker... (Hvis du spørger mig) :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 19:06 
Offline

Tilmeldt: 11 mar 2010, 10:21
Indlæg: 2
Cos4x4 skrev:
Er der lavet noget om på styringen af benzintrykket på den? Synes du skal starte med at måle det, både når den kører godt og dårligt.

Udover det, er det generelt en dårlig idé at fejlfinde ved at skifte dele ud indtil det virker... (Hvis du spørger mig) :wink:


Nej der er ikke lavet om på benzintrykket. Alt er standart, pånær dysernes størrelse.
Men mener du at benzinpumpen fejler pga temperaturen af motoren??
For fejlene variere afhængig af temp af motor/vand/luft.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team