Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 feb 2010, 11:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Jeg har monteret en AP lockheed Remote servo i stil med det her
Billede

Problemet er at selv om jeg lufter ud så der ikke er luft i systemet, kan jeg stadig trykke pedalen i bund uden de store anstrengelser.

Min tanke er, at slave-stemplet i servoen er for lille så der ikke flyttes nok væske til at fylde forbremserne.

Mit originale bremse-system er bygget med en hovedcylinder med 2 kredse (for og bag) og servoen er så koblet på forhjulkredsen så der kun er servo på forbremserne.

Ideer modtages gerne. Vi har brugt 2½ aften på det og kan ikke hvor pokker det går galt. :damn:

Monteringsvejledning:
http://www.lotuselan.net/forums/downloa ... 19e48ef539

/Brian

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2010, 14:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Lidt brainstorming......

Er den monteret rigtigt? Der må være en grund til at monteringsvinkler osv. er noget de gør et stort nummer ud af i instruktionen.

Har du prøvet at lufte ud direkte på udgangen, som de foreslår i samme instruktion hvis man har udluftningsproblemer? Har prøvet et par gamle typer hovedcylinder hvor det var nødvendigt at sætte tryk i beholderen (trykluft og klud) for at få liv i dem.

For lille stempel må kunne testes ved at klemme et par af bremseslangerne og der ved blokere for en del af bremsesystemet.



Ved ikke om det kan bruges til noget, men min "racer" har en 7/8" hovedcylinder, som uden problemer fodre 4 stemplede kalibre foran (43mm stempler). Pedalvandringen er som på en normal moderne bil. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2010, 17:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvorfor forstærker kun til forbremserne, er dine bagbremeser umuligt effektive???

I mine øjne ser det ud som en løsning der aldrig vil komme til at virke.

Korrekt udluftet eller ej.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2010, 17:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Westmus: Det kan godt være det er vinklerne der driller. Jeg må prøve at ændre dem og se om det hjælper. Vi har prøvet at udlufte direkte på servoen men det skal selvf. prøves igen når vinklerne er blevet ændret.

Morten: Det setup er nu standard på Fiat 127 sport samt GT, så det kan ikke være helt håbløst. Bagbremserne har meget nemt ved at blive lige lovligt effektive når bagenden er meget let.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2010, 18:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Brisse
Man lærer noget nyt hver dag :D

Men når det er originalt, så burde man kunne finde den originale stempeldiameter, og sammenligne med det du har nu.
For at fjerne denne fejlkilde.

Er hovedcylinderen speciel på de modeller med forstærker?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2010, 21:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Jeg har ikke kunne finde nogle data på slave-cylinderen, så jeg er lidt på bar bund dér.
Hovedcylinderen har samme stempeldiam. på modeller med og uden bremseforstærker. Eneste forskel er antallet af udtag til forreste kreds. Men bare for en sikkerheds skyld har jeg skiftet til den rigtige model, og det ændrede ikke noget

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team