Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2010, 09:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Supra MK4 skrev:
Jeg arbejder med vandværker til dagligt.
Det kan være ret vanskeligt og lufte rør system ud, når der er en opsløjfning.

Jeg ville ikke vende køler på hovedet.



....? Udlufter der ikke automatisk sig selv??
:cooking:

Har du ikke et forslag til en lille ventil han kan sætte i, så han i det mindste kan gøre noget aktivt for at få det udluftet?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2010, 09:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Især sugeledning til en pumpe, der er det vigtigt det endten stiger eller falder, hvid det går op og der efter ned til pumpe, vil der dannes en luftlomme, den kan du kun "trække" med hvis du kan lave et stort flow.

Ser det også på vores filtre, hvis vores luftudladere på filtre ikke dur, og beholdere fyldes med luft.
Normalt når pumpe stopper, falder trykket ned til 0, men hvis beholder er fyldt med luft, står der stadig typisk 0,3 bar på filter, da "luftlomen" ikke udligner sig igennem opsløjfning efter filter...

Nu ved jeg ikke hvor meget materiale der er i køler, men jeg ville få sat en lille udluftnings skrue på, evt. svejs en lille plade på, hvor man så bore hul og laver gevind..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2010, 10:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Er der ingen der kan se det "mod" der skal til for at få køleren til at "autoudlufte på hovedet"?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2010, 16:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En studs i toppen af køleren. Med et meget lille hul, og en slange der går retur til bundkarret.
Eller en ventil der lukker når den bliver påvirket af tryk.

Fanden til besvær for en omvendt montering :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2010, 18:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
VIRKER KUN PÅ OLIEKØLERE MED ENDETANK:

Sæt et invendigt stigrør i olieafgangen, så er i ude over det problem.

Gennemløbskølere har ikke problemet, så sådan en kunne man evt. vælge som alternativ.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2010, 19:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Har fået det her fra Mocal i dag.

Citat:
Oil coolers may be mounted any way up and are self bleeding, the resis tance to oil flow through the ma trix means that tanks will fill up evenly push ing out the air be fore the oil flows through.


Det er sådan en bandit hér jeg bruger (nederst til højre)
Billede

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2010, 09:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Den type motor jeg har tunet på de sidste snart 15år sider olie køleren originalt på hovedet, Og sådan sad de originalt fra 48'-90'
Og olie køleren sider 15-20cm over ud og indgang i blokken. Så vil ikke mene det er nokget problem.
Billede

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team