Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2010, 21:37 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Boostjunkie skrev:
JakobM skrev:
Boostjunkie skrev:

Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...


Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986


Vis man som jeg ikke vil ha boostcontroler på, til at starte med. er der nogle fordele/ulemper at bruge begge to?


Der er kun fordele i min verden.
1) Mulighed for hurtigere "lukketider" (udtag før og efter gasspjæld) -> efter gasspjæld giver vakuum som kan monteres på hullet til at "suge" ventilen lukket, og før gasspjældet med tryk monteres på hullet til "trykke" ventilen lukket. Så lukker den ved gearskift!!

2) Større mulighed for at styre ladetryk ved stigende modtryk

3) Find selv på flere...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2010, 17:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Så udtaget ned mod ventilen vil du koble til efter gasspjældet, og det øverste udtag kobles til før gasspjældet.

Dvs at når spjældet lukkes tager trykdifferencen og smækker ventilen lukket.

Men så er der jo ens tryk på når man gi'r den gas - hvordan fungerer det lige?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2010, 21:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
Runesm skrev:
Så udtaget ned mod ventilen vil du koble til efter gasspjældet, og det øverste udtag kobles til før gasspjældet.

Dvs at når spjældet lukkes tager trykdifferencen og smækker ventilen lukket.

Men så er der jo ens tryk på når man gi'r den gas - hvordan fungerer det lige?


med to slanger monteret slipper man ikke for minimum at have en form for drøvle ventil på den øverste slange som jo så bliver en form for ladetryksstyrring... du har fuldstændig ret, samme tryk på begge sider af membranen giver ingen mening.

Tommy

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2010, 20:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
JakobM skrev:
Boostjunkie skrev:
JakobM skrev:
Boostjunkie skrev:

Har lige stået med samme problem, men som jeg har forstået det bruger man kun det øverste hul vis man har boostcontroler, eller bruger man kun det nederste...


Man kan godt nøjes med kun at bruge den nederste, men der er en række fordele ved at bruge begge to. Elektronisk ladetryk eller ej ændrer ikke på de faktorer/fordele http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22986


Vis man som jeg ikke vil ha boostcontroler på, til at starte med. er der nogle fordele/ulemper at bruge begge to?


Der er kun fordele i min verden.
1) Mulighed for hurtigere "lukketider" (udtag før og efter gasspjæld) -> efter gasspjæld giver vakuum som kan monteres på hullet til at "suge" ventilen lukket, og før gasspjældet med tryk monteres på hullet til "trykke" ventilen lukket. Så lukker den ved gearskift!!

2) Større mulighed for at styre ladetryk ved stigende modtryk

3) Find selv på flere...


Hmm, som jeg forstår hvad du skriver, så vil du sætte stusen i bunden(tættest på gaten) til efter gasspjældet(i indsugningsmanifold) og stusen i top(længst fra gaten) til før gasspjældet( i trykrør)...

Jeg ville jo mene det skulle være omvendt eller jeg helt gal på den...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2010, 22:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
I bund og grund kan du jo så nøjes med at sætte den studs nederst på gaten direkte til efter gasspjældet.

Så er der vacuum ved lukket spjæld, og tryk ved fuld gas jo. Så lukker den omgående når man slipper speederen.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team