Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Lindahl skrev:
Hvornår er den Civic synet, for reglerne er som sagt blevet ændret.
Den gamle Civic kom jo i en 130 hk version, så i princippet har man vel kunne dokumentere, at Civic´ens karosse var egnet op til 130x1,20 = 156 hk. Da Vtech´en opfylder en nyere eu-norm, var det altså muligt førhen, at montere en sådan motor, i sådan en bil. Men efter de nye regler, skal man som min. have dokumentation for, at forureningen overholdes.
Jeg ved at man kan købe et sådan dokument for omkring 1000 euro hos TüV. Spørgsmålet er så bare, om det er nok.

sådan helt generelt er der sq mange huller i det danske system..

skal prøve at besvare lige civicen så godt som muligt. den er synet inden for et år, men kan ikke lige huske den precise dato.. det var i hvert fald tæt nok på sæsonafslutningen til at ejeren ikke gad sætte plader på før nu i år.

til at starte med er den civic model kun kommet i 1,5 100hk som det største i europa, og denne er for at forvirre endu mere en belgisk 1,3 der er bygget om af en ven i tyskland. bilen er kommet med en 1,6 130hk version til det japanske marked, men honda danmark vil som udgangspunkt ikke indrømme at den eksisterer. du tænker på modellen nyere (88-92 mener jeg)

tyskeren har været HELE møllen igenem i forbindelse med ombygningen, inkl. en synsmand der forlangte at benny (byggeren) skulle leje en racerbane så han kunne afprøve om det eftermonterede skørtesæt nu også kunne blive siddende med bilens højere topfart!

eneste måde han fik den godkendt dernede var ved at holde på at han naturligvis lavede ombygningen for at opfylde en bedre forureningsnorm, generelt var INTET nemt ved den godkendelse.

nu er det længe siden jeg har læst tüv papirerne igennem, så jeg ved faktisk ikke om der er lavet noget emission på det, men jeg ved at bilen fra nu af er påkrævet katalysator til syn selv om ingen synsvirksomhed rent faktisk kan slå det krav op :gnaek:

jeg ved også at der er noget smuthul med eftermonteret katalysator når vi snakker de årgange der, så lige hvad for en af de 2 regler den er godkendt efter ved jeg ikke lige på stående fod.

bilen: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=139006

edit: kom lige i tanke om at han fik besked på at der nu kan søges dispensation til en lign ombygning ud fra bilens papirer. neget der nok en dag sker når jeg selv falder over en potte med guld...

ud over lige det eksempel her ved jeg at der er en inde på opelpower der gør det i carsa 2,0 16v efter samme opskrift, men kan ikke lige huske navnet. 8)

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time