Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 aug 2002, 19:33 
Ved montering af turbo, da plejer man da og lade olie rutur gå ned i en studs i bundkarret ikke. Jeg har ikke haft det store held endnu. Den bliver utæt ved samlingen ved turboen, kan man får for meget olie tryk, så den bare ikke kan komme af med olie, eller ligger olien bare for højt i bundkarret. Men olie burde da bare kunne blive skubbet væk. Sidst jeg havde prøvet monteret sprang olie tilførselsslangen. Skal have lavet et jernrør til tilførsel.

Håber i har nogen ideer

Mvh Allan N


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 07 aug 2002, 21:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Det tyder på at slangen bliver for varm ved turboen.
For det første bør der ikke være noget tryk på
afløbet og det må være fordi den ikke kan komme af
med olien.
For det andet kan alle olieslanger kan klare det tryk der
laves af en oliepumpe, men kan ikke klare ubegrænsede temperaturer.
Et rørstykke et stykke fra turboen eller en stålarmeret slange
kan løse det, men den skal have frit afløb, altså over oliestanden
i bundkarret.
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2002, 22:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Hvordan måler man hvor olien går til i bundkaret?

Peter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2002, 22:57 
Hej
Fremløb skal mindst være 6mm indvendigt
Tilbageløb skal mindst være 16mm indvendigt
Og i tilbageløbs slangen/røret skal olien have frit løb tilbage, der må ikke være bøjninger sådan at olien kan danne en prop.
Mvh Kenneth


Top
  
 
Indlæg: 09 aug 2002, 15:20 
Hvis olien ligger oppe i studsen, kan det så passer at olien fra turboen ikke kan presse den olie væk, så den kan komme af med olien ..

Det er bare mange der har afgang ned i bundkarret, og olien plejer da at fylde hele bundkarret i olie.


Top
  
 
Indlæg: 09 aug 2002, 18:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Når olien kommer retur fra turboen, er det stort set trykløst.

Så olien bliver ikke presset væk, den samme gælder hvis man har for meget underkompression i motoren og hvis man bliver ved med at køre med det, så ender
det bare med at man skal offer en formue på at renovere sin turbo.

Mvh
Michael

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2002, 20:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Peter:
Når du har bundkaret afmonteret fylder du det med
den mængde olie/vand/øl/mælk der foreskrives til olieskift incl.
filter på din motortype.
Laver du afløbet over det punkt er du sikker, da det aldrig
bliver fyldt der til.
Vil du vide det uden at afmontere det er det ofte muligt
at mærke hvor det er koldt og varmt nogen tid efter motoren
er stoppet., Dog noget upræcist.
Mvh
Claus A


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 aug 2002, 22:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Tak Claus A :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team