Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: skælskør
Hej, jeg er i gang med en sierra turbo som i nok kan se i nogle af de andre indlæg, men jeg har fået en masse problemer med den her på det sidste. til at starte med kørte den okay, men den manglede benzin. så jeg fik fat i en mf2 fra turbomotor. til at trække 4 ekstra dysser. men inden jeg fik monteret de 4 ekstra dysser. snakkede jeg med en fra bilgalleri. og han sagde til mig at den standart mapsensor ikke kunne bruges og det var lige så meget derfor den lavede balade. han sagde så at jeg skulle lodde en cossi mapsensor på, så jeg skaffede sådan en og loddet den på. han sagde at ledningerne skulle bare lodes på i samme rækkefølge som de sad standart så det gjorde jeg. men der kom alle problemerne, bilen kunne pludselig kun stå i tomgang og hver gang man gav gas giv den ud. og hvis du pumpede på gassen kunne man godt få den lidt op i omdr, men det lød som om den fik helt forkert gnist? eller ingen benzin, så jeg satte den gamle map sensor på igen, men det gør præcis det samme stadig. så jeg tænkte motorstyringen var færdig. så jeg prøvede at skifte både mapsensor og motor styring idag og det hjalp ingenting :(

Det skal lige siges at jeg prøvede at tage et tændrør ud og det var helt hvidt :s så den får åbenbart ikke signal til at gi benz. det hele er kun testet i tomgang, da man slet ikke kan få den til at køre uden den går ud. håber nogle kan hjælpe mig. har en hel sierra doch 2.0 der kan køre til resavedele så bare sig hvis i har nogen ide om hvad der skal skiftes?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

råd?
et godt et?
gad være med at rode mere med bilen, før du har rimeligt grundlag for at vurdere hvad du har gang i!
som det er nu, virker det som om du famler rundt i blinde, og lytter til nogen der er i samme båd.
MVH søren

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
I din box, skal ben 26 forsyne mapsensor og gasspjælds potentimeter med 5v er der ok.
Box ben 46 er stel til dem.
Ben 45 er retur signalet fra papsensor til box.
signalet skulle være 150hz med tænding til og 110hz tomgang varm.

Titel:
Admin
Admin

Det er vigtigt du stopper op og lige tæller til 10...¨
Du er godt i gang med at brænde din motor af
At den tænder underligt er højstsandsynlig ikke tænding men lig detonation/tændingsbanken
At dine tændrør er hvide underbygger blot dette
Der er noget helt galt i forbindelse med dit skift og pillen.

1) Få fat i en enhed til at måle blandingen = wideband lambdamåler
2) Monter som oprindelig købt.
3) Herefter kan du selv finde fejlen i dit blandingsforhold

Du starter fra tomgang og mapper herefter
Hvis du er i tvivl om hvilke blandingsforhold og dermed hvilke lambda/tal du skal gå efter så spørg endelig!

Titel: .
Nyt Medlem

problemet er løst. det var fordi jeg havde været så dum at sætte et t stykke på slangen over til map sensor. så den fik åbenbart ikke det sug den skulle ha. for har sat den orginale slange på igen og nu virker det bare

Titel: Re: .
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
fire_dre skrev:
problemet er løst. det var fordi jeg havde været så dum at sætte et t stykke på slangen over til map sensor. så den fik åbenbart ikke det sug den skulle ha. for har sat den orginale slange på igen og nu virker det bare

Et T stykke uden kontra ventil ! ja så skal det jo gå galt :wink:

Titel: .
Nyt Medlem

du misforstår mig. jeg havde sat et t kryds på over til min mf2..
så både mf2 og map sensor kørte over samme slange udtag

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time