Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 02:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jul 2002, 18:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Jeg fik i går et af mine klare øjeblikke - de er sjældne, men en vild oplevelse når det sker. B-]

En genial motorudluftning. Når du laver oliereturrøret fra turboen og til bundkaret så sætter du et T-stykke lige inden bundkaret. Fra T-stykket laver du rør eller slange til en beholder du sætter hvor du vil.....
Du får på denne måde et dejligt stort udluftningshul.

Jeg ved i sidder og klapper bag skærmen og jeg takker :-D

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2002, 08:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
:-O øøøhhhhh mig ikke forstå.....
Johnny and


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2002, 15:07 
Att. Lasse : Mener du sådan? : at man er fri for at bruge den almindelige motor udluftning, som normalt sidder mellem indsugningen og ventildækslet.
(Den slange man sætter en kontra ventil i når man sætter turbo på)

Så kan jeg godt se det geniale i det...

Mvh. Bay

:-D


Top
  
 
Indlæg: 02 aug 2002, 20:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Okay I får den lidt længere forklaring. På flere biler er udluftnings hullet fra krumtarpshuset meget lille. Når motoren bliver slidt presses luften forbi stemplet og ned i krumtarps huset hvor det presses op i toppen og blæses ud. Når motorne holder i tomgang og du piller olie dækslet ud kan du mærke at der blæser luft ud....slidt motor. Der sidder også en udluftning i selv krumtarpshuset.

På mange biler er udluftningshullerne meget små og når der kommer turbo på motoren forstærkes dette problem, og kan resulterer i at der kommer seriøse smørrings problemer.

Fra turboen løber olien retur til bundkaret i et rør der er ø15-20mm, pænt stort. Der skal simpelthen bare laves et hul i dette rør og du har en kanon udluftning.

Kan I se det geniale :-O

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2002, 12:51 
Ja.... bare den ikke puster så meget at den blæser alt olien fra turboen op i beholderen:-D :-D :-D :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team