Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jul 2009, 09:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvilken benzintryksregulator passer bedst bedst til dette projekt.
Vi går efter ca 280hk da de org dyser og pumpe skulle kunne klare det.

West speed store trykregulator hæver fra 1 til 4 bar benz tryk ved 0,7 bar lade tryk på en bil vi lavede,og andre heder 2:1 men hvilken passer bedst til det vr6 projekt ?

(T3/T4 turbo og 1mm mellemlægsplade.)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2009, 18:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
en helt almindelig benzintryksregulator der hæver 1-1. 280 hk kan hvis selv de helt billige klare.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2009, 21:00 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
2fat2fly skrev:
Hvilken benzintryksregulator passer bedst bedst til dette projekt.
Vi går efter ca 280hk da de org dyser og pumpe skulle kunne klare det.

West speed store trykregulator hæver fra 1 til 4 bar benz tryk ved 0,7 bar lade tryk på en bil vi lavede,og andre heder 2:1 men hvilken passer bedst til det vr6 projekt ?

(T3/T4 turbo og 1mm mellemlægsplade.)


Du har som udgangspunkt ikke brug for nogen ny regulator.
Typisk anvendes progressiv regulator som kompensation (benzintryk) hvis dyserne er for små. Det er de ikke her.
Derfor har du som Gryde skriver kun brug for en 1:1 regulator. Orginale ab fabrik er 1:1 regulatorer og den der sidder orginalt bør prøves først.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2009, 21:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
JakobM skrev:
Du har som udgangspunkt ikke brug for nogen ny regulator.
Typisk anvendes progressiv regulator som kompensation (benzintryk) hvis dyserne er for små. Det er de ikke her.
Derfor har du som Gryde skriver kun brug for en 1:1 regulator. Orginale ab fabrik er 1:1 regulatorer og den der sidder orginalt bør prøves først.


Hmm, med en 1:1 regulator og vi giver den en bar ladetryk og det lig med en bar benztryk mere, så får den jo ikke mere benz, da den ene bar jo er på begge sider af dysen, så for at få noget mere ind skal den vel min hede 2:1 eller hvad ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2009, 05:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
nej... forudsat at intet sørger for mere dysetid?
så får den naturligvis ikke mere benzin!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2009, 11:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Den skal jo mappes så den får den rette mængde benzin og styr på tændingen osv.
En prograssiv regulator bør, efter min mening, kun anvendes for at kompencere for for små dyser.
Hvis den ikke bliver mappet ind har du ikke ordenlig styr på benzinen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2009, 11:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
warp skrev:
Den skal jo mappes så den får den rette mængde benzin og styr på tændingen osv.
En prograssiv regulator bør, efter min mening, kun anvendes for at kompencere for for små dyser.
Hvis den ikke bliver mappet ind har du ikke ordenlig styr på benzinen.


Man bør aldrigt anvende en progressiv regulator med høje udvekslingsforhold.

Den ændrer på så mange forhold, bla dysens åbningstid, lukketide, og for visse dysers vedkommende, så kan man komme ud for at dysen ikke kan åbne fuldstændigt. Dertil kommer at dysen kan få et hlet anderledes spray-mønster end tilsigtet.
Progressive regulatorer hører til en svunden tid.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2009, 20:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Ja det rigtigt at mappe den ind er nr 1,
Men vi lader lampda reguleringen og bankesensoren klare det det nu kan kapere, og så en trykregulator hjælpe når der er godt med tryk på. det virkede jo før i tiden :wink:
Nå vi prøver os bare frem hvilken der passer bedst, og hvis det bliver rimeligt bliver den mappet på ny.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jul 2009, 21:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
2fat2fly skrev:
Ja det rigtigt at mappe den ind er nr 1,
Men vi lader lampda reguleringen og bankesensoren klare det det nu kan kapere, og så en trykregulator hjælpe når der er godt med tryk på. det virkede jo før i tiden :wink:
Nå vi prøver os bare frem hvilken der passer bedst, og hvis det bliver rimeligt bliver den mappet på ny.


spar tiden og reservedelene (når lortet går i stykker) kør hen til en "kendt" tuner der kan mappe din originale box ind. koster lidt men det virker ordenligt fremfor noget hokus pokus som man ud fra mit synspunkt ikke har sat sig ind i siden man begynder på sådan noget.!

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jul 2009, 11:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Den originale pumpe kan føde op omkring 300 hk med den rigtige størrelse dyser. Men hvis I vælger at beholde de originale dyser, som kun er på 210 ml, skal de op at køre så højt tryk, at I stresser pumpen helt uforsvarligt meget. Vil derfor også anbefale jer, at I køber et sæt større dyser, og får bilen kørt rigtigt ind. K-Tech har rigtig godt styr på VR6 med turbo :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team