johan o r skrev:
Hvis det skal være super budget, og du ikke får blod på tanden efter flere heste.
Så er det en del billigere, at bruge de orginale dysser og ecu, så skal LMM monteres før turbo (og ikke alt for tæt på) og så et MF2 system, det er ganske billigt.
Så er du kørende for ca. 4000.- husk og holde øje med om pumpen kan levere nok benzin.
Og husk nu at køre den ind med WB sonde
Mvh
Johan
dohc køre ikke LLM. den køre map.
som sådan kan en dohc med 10,3:1 i komp med den nye metaltoppakning som sikkert allerede er i din motor, holde til en 200hk uden de store bekymringer. men som johan skriver, std dysser og std ecu. MF2 og et xtra sæt dysser og dyssebro ind i siden på din std indsugningsmanifold, mapsensoren snyder du ved hjælp af en envejsventil eller flere så den ikke ser tryk men vaccum. og så stelle 1 eller 2 ben i dit oktan stik. smid den på en 0,5bar og se hvad der sker. 0,7 bar plejer ikke at være noget problem. lidt over 1 bar så giver stemplerne op da de somregl revner mellem ringene.om så styringen hedder det ene eller det andet. de kan ikke styre det over 1bar. motor,gearkasse og bagtøj holder til det meste, men som alt andet så dør det under voldtækt (bagtøjet først) i norge og uk er de begyndt at bruge den std dohc gearkasse (MT75) de holder så rigeligt til det samme som en T5. men koster 500kr hver gang sådan en dør (det er x10 minimum hvis det er en T5)
det største problem bliver din kobling. de er ikke nemme at finde i en model der kan holde. men måske turbomotor kan hjælpe.
husk oliekøler da en dohc er std udstyret med en ret høj olietemperatur. og skift din blæser termostat til en fra en 1,8 escort. mener den starter ved ca 80grader så. i stedet for 100/110grader som std.
bilen og projektet fejler som sådan ikke noget. der skal bare fremstilles lidt selv. det er jo så ofte ikke lig med det er umuligt. og kan man selv med en løvsav og en sømpistol så skal den nok komme ud at køre.