Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 16:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Har du fået givet den noget mere tænding :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 18:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Supra MK4 skrev:
Har du fået givet den noget mere tænding :-)


Korrekt, her er en lille video af min manifold, bilen er på rullefelt og kører her med 1,3 bars tryk, og 500 hk.

http://www.youtube.com/watch?v=Eu4pfnG-n8s

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 18:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29
Indlæg: 32
Supra MK4 skrev:
Har du fået givet den noget mere tænding :-)


HP og jeg var ude og kører i går. og så vidt jeg husker ramte vi omkring 26 til 43 graders advancering ved 3000rpm mellem 100 til 30kpa - og ellers fået jævnet hele del-last området mere ud.

vi blev hurtig enige om at kørbarheden blev betydelig bedre, men den er stadig langt fra et "fin" trim. men det går den rigtige vej bestemt :lee:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 18:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
MortenSkals skrev:
Supra MK4 skrev:
Har du fået givet den noget mere tænding :-)


HP og jeg var ude og kører i går. og så vidt jeg husker ramte vi omkring 26 til 43 graders advancering ved 3000rpm mellem 100 til 30kpa - og ellers fået jævnet hele del-last området mere ud.

vi blev hurtig enige om at kørbarheden blev betydelig bedre, men den er stadig langt fra et "fin" trim. men det går den rigtige vej bestemt :lee:


Der var også nogle "huller" er jeres map, hvor det trængte til noget mere tænding..
Hjalp det også på manifold farve...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 19:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29
Indlæg: 32
det er vidst hjulpet lidt, men som du selv er inde på, så er der stadig mange huller og vi er langt fra færdige.

Mappet som vi har rbugt som udgangspunkt var fra kompressor motoren. og efterhånden har vi indset at det map var mangelfuld. dog har vi ikke selv lavet det dengang. så vi er sådan set startet fra nul af efter turbo monteringen.

men tror stadig vi uden problemer kan give den omkring 3grader mere.
jeg lage også mærke til at efter tændingen og kørbarheden blev bedre, blev vi nød til at fede blandingen lidt op. så det tyder på mere effektiv forbrænding og dermed bedre tænding :up:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 20:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2007, 20:45
Indlæg: 167
Geografisk sted: Viborg
yeps, dog har jeg givet den lidt lavere tænding ved omkring 2000rpm, for ellers faldt den aldrig i tomgang

_________________
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2009, 20:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29
Indlæg: 32
det er jo pga. det andet du skal have fixet :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team