Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2009, 11:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 feb 2005, 21:26
Indlæg: 34
Ja det var fra min racer-debut - ikke videre kønt :-) fik dog bedre styr på både røg og erfaring:

http://www.efterz.com/lars/clubrace/9_8 ... _9_aug.wmv


jeg havde også skudt en turboslange i et løb - dér var dømt lokal tåge! :-)

bestemt turbo er vejen frem , plæneklipperfuel eller ej. Har bare ikke pt hverken penge eller tid til at lave en ordentlig motor, og vil have noget mere baneerfaring - så derfor denne løsning.

_________________
mvh Lars L


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2009, 09:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Kæft hvor er det skægt du bare pelser fra dem :D

Hvad lavede du af effekt og nm på den motor?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2009, 22:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10
Indlæg: 54
det kan jeg svare på for lars efter hva jeg ved laver den 220 hk 450nm og det er for grineren når der startes op så er den først nede ved svinget selv foran bmw m3 så den kan godt det lille oliefyr :) ......michael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2009, 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2005, 23:24
Indlæg: 11
Geografisk sted: Ballerup
Hej Lars

42mm spjældhuse burde være fint til dit formål. Sammenlignet med fx 45mm karburatorer vil de jo typisk have mindre halsringe men alligevel kunne levere +200hk.

Jeg var indtil sidste år klasse-repræsentant for Clubrace. Hele historien om diesel i Clubrace/Youngtimer er lang og trist, da der gik politik i det undervejs. Men kort fortalt havde diesel aldrig været lovligt ifølge reglementet - men ingen havde påpeget det for Lars da han byggede bilen og nogen fik lovet at han kunne køre alligevel...
Det endte så med at det i år blev lovligt under nogle ikke helt gennemarbejdede vilkår. Og alligevel stod Lars med en ulovlig bil... Det er sgu' bittert. :-(
Alt i alt slipper vi nok for meget brok og besvær når diesel-lynet vender tilbage som et benzin-lyn :wink:

Jeg håber den er kørende til denne weekend? Jeg må desværre springe over pga motorproblemer der lige tog lidt for lang tid at løse :grr:
Men jeg vender stærkt tilbage på Djursland :wink:

_________________
Youngtimer div 3 #76
Alfa Romeo Alfetta GTV


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team