Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 15:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jul 2002, 09:39 
Hej,

Er der nogen som har erfaringer med EBC Green Stuff skiver og klodser
på en Sierra Dohc? Er det det samme pis med at de bliver skæve efter
2 hårde opbremsninger.

Lad mig høre


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2002, 12:41 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 28
De virker meget fint , men HUSK at rense hjulnarvet HELT rent ! Brug sandpapir og INGEN kobberfedt .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2002, 20:07 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

EBC virker fint, men det skal både være med skiver og
klodser, få standard skiverne bliver skæve hvis du kun
benytter klodserne.

Brug en boremaskine med en roterende stålbørste, det er
bedst, og hurtigts, og når fladen er ren, så giv den
engang syre-fri olie.:-P

Kobberfedtet skal bruges på klodsenes bagside, for at
forhindere de skriger, og de sidder på plads,
du skal passe på med fedtet, må ikke komme på hverken klodser
eller skiver, men det ved du nok:-D

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2002, 12:58 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 28
Nix ... Ikke stålbørste ! den fjerne slet ikke rusten godt nok , sandpapir !

Og nej .. hverken olie eller lim eller hvad har jeg hørt ... KNAS TØRE ! For det når jo slet ikke at ruste sammen før det er slidt op og skal skilles ad igen ..

Kun min mors bil får kobberfedt , men hun kører heller ikke så tit race !

http://www.tirerack.com/brakes/images/g ... _rotor.jpg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2002, 22:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej Mad

Hvor gamle er dine nav???, da jeg skiftede kunne det klares
med (en roterende stål børste på boremakine), og ja
sandpapir kan godt bruges, men det afhænger jo osse hvor
meget rust der er.

Med hensyn til kobber fedt, har jeg selv smurgt det på,
mine EBC, og det virker nu fint.

Jeg vil nu stadig mene at man skulle smøre noget syrefri olie
på fladen mellem nav og skiver, jeg bruger noget varme bestandig
fra Wurth, og det er syrefrit, men om andre vil, må de nu selv om.

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2002, 06:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 154
Geografisk sted: ålborg
Jeg havde også problemer med skæve skiver på min RS Turbo, så da jeg aligevelle skulle skifte skiver blev det EBC skiver og Green Stuff klodser, og jeg kan kun sige at det skulle det have været fra starten af. Det er en mærkbar forskel og jeg har ikke fortrudt de extra penge som det kostede !
Bare husk at det skal køre til de første 500 Km !:-D

_________________
bmw E30 325i bi turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2002, 11:19 
Hej

Man må aldrig nogensinde bruge fedt eller olie på navet under skiven. Olie og fedt virker varmeisolerende, og så kan skiven ikke komme af med varmen til navet. Resultat = Skæve skiver


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team