Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2008, 15:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
hvor stor er din IC??

jeg mistede ikke ladetryk ved at sætte en 6,7L IC på den samt 2½" trykrør, på min G4 GTI turbo.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: størelse
Indlæg: 22 okt 2008, 16:00 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
det er sådan et sæt her http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... ItemID=141


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 okt 2008, 21:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
okay. din ic er mindre end min. min er Type B fra niels af samt jeg har større trykrør.. dine er kun 2" i det kit der.

jeg har monteret sådan et kit der på min kammerats A3. den mistede heller ikke tryk.

det jeg måske tror der er galt er at du garanteret ikke har sat tryk slangen til N75 ventilen, da der ikke er et udtag til den på det IC kit der.

det gør at der bliver smidt fuld ladetryk ind i din motor, det som turboen nu kan holde til. jeg kunne forstille mig at din boks er gået i nødprogram evt.

og derved lukker ned for alt.

eller os har du en utæthed i en af samlingerne. prøv at få det trykprøvet

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel: nødprogram
Indlæg: 23 okt 2008, 16:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
ville den ikke vise noget i instrumenteringen hvis den er i nød program ?
jeg har sat en studs i tryk røret til ventilen. hvordan vil i tryk prøve ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2008, 20:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
nej den viser intet, intet hvis den er i nødprogram.

sæt en prop i den ene ende og tape den fast. og så en prop med en ventil på, derefter bruger du en kompressor til at smide 1-2 bar i. og lader den stå. husk at have en psi/bar måler på så du kan se om den mister tryk

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2008, 20:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2003, 18:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Kolding
vi har lige haft wag com på den og der er ingen fejl på boksen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2008, 21:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
okay, så må du igang med at trykteste dine rør..


http://audizine.com/forum/showthread.php?t=104080

der var det jeg nævnte længere oppe

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2008, 00:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
N75 Ventilen lukker en smule af det ladetryk der sendes til wastegaten ud i luften (ud til ambient air) og fungerer som en PWM (Pulse Width Modulation) eller fast frekvens-styret lækage på wastegate slangen... og der ved ser wastegate-aktuatoren et lavere tryk en der reelt er ... med andre ord ecu'en har en mulighed for at køre med "overboost" som elektronisk kan reguleres af ecu afhængig af diverse parametere og regler der er bestemt af programøren ... eg. hvis motoren er gået i koge program så kan overboost funktionen ikke aktiveres ... overboost funktionen er der for at sparer motoren for udnødvendig stress, miljøet for forureningen og samtidigt give en bedre brændstof økonomi når der ikke er brug for de ekstra hk .. overboost virker ved at give mulighed for, i en kortere periode hvor der er behov for ekstra ydelse, at "skrue op" for ladetrykket det kunne eks. være ved en overhaling...

så når
Martin Larsen skrev:
...
jeg har sat en studs i tryk røret til ventilen. ....
er jeg næsten sikker på at det er her du mangler dine 0.3-0.4 bar


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team