Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin

Kim Jørgensen skrev:
JakobM skrev:
Ok, lidt tankespin...... Dellast...80km/t 5. gear på motorvej. Bov er åben grundet vakuum i manifold. Gasspjæld næsten lukket. Kompressor kører, lukker mere luft ud gennem bov end motoren suger. Dvs. luft ud af bov. Luften går retur til "kammer" mellem lukket LMM og indsug kompressor. Så kan kan kompressoren i princippet skyde den luft den har lyst igennem bov, mens LMM registrere dette uden at det går i motoren. Dvs. LMM registere evt. mere luft og blander derefter. Prøv at sætte LMM efter kompressoren og bov dvs. mellem bov og gaspjæld. Måske jeg er helt way off her en torsdag aften, men jeg tror det er din LMM der spiller dig et puds.

Fredag morgen er en skidt dag at tænke på :coffee: men ved at lede luften igennem LMM vil den så ikke måle den samme luft 2 gange....??

når den går ujævnt ved dellast, så kan det ikke måles på lamda tal og ej heller på volt spænding på LMM....

For forsøgets skyld prøvede jeg at pille fjederen ud af den ene BOV igår, men det blev det hverken ringere ellere bedere af...???

Nej, den vil ikke måle det to gange. Det overskydende går ud gennem bov, uden om lmm, da gasspjældet jo er forholdsvis lukket (dellast).

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

JakobM skrev:
Kim Jørgensen skrev:
JakobM skrev:
Ok, lidt tankespin...... Dellast...80km/t 5. gear på motorvej. Bov er åben grundet vakuum i manifold. Gasspjæld næsten lukket. Kompressor kører, lukker mere luft ud gennem bov end motoren suger. Dvs. luft ud af bov. Luften går retur til "kammer" mellem lukket LMM og indsug kompressor. Så kan kan kompressoren i princippet skyde den luft den har lyst igennem bov, mens LMM registrere dette uden at det går i motoren. Dvs. LMM registere evt. mere luft og blander derefter. Prøv at sætte LMM efter kompressoren og bov dvs. mellem bov og gaspjæld. Måske jeg er helt way off her en torsdag aften, men jeg tror det er din LMM der spiller dig et puds.

Fredag morgen er en skidt dag at tænke på :coffee: men ved at lede luften igennem LMM vil den så ikke måle den samme luft 2 gange....??

når den går ujævnt ved dellast, så kan det ikke måles på lamda tal og ej heller på volt spænding på LMM....

For forsøgets skyld prøvede jeg at pille fjederen ud af den ene BOV igår, men det blev det hverken ringere ellere bedere af...???

Nej, den vil ikke måle det to gange. Det overskydende går ud gennem bov, uden om lmm, da gasspjældet jo er forholdsvis lukket (dellast).

Det vil jo så svare til at lukke ud i det fri.... hvilket jeg mener at have hørt skulle være noget skidt når man køre med LMM... :?
men jeg kan jo forsøge med at pille udluftningen fra bov af, og dermed lade den blæse ud i det fri...

Titel:
Nyt Medlem

Kim Jørgensen skrev:
JakobM skrev:
Kim Jørgensen skrev:
JakobM skrev:

Det vil jo så svare til at lukke ud i det fri.... hvilket jeg mener at have hørt skulle være noget skidt når man køre med LMM... :?
men jeg kan jo forsøge med at pille udluftningen fra bov af, og dermed lade den blæse ud i det fri...

Vis du nu gør som han skriver til at starte med...
Flytter din LMM så den sidder mellem bov og gasspjæld så måler motor styringen kun den luft motoren får.....
Der med får du ikke målt den luft der reciguler som du gør nu...

En anden tanke der slår mig... hva er fordelen ved at varme luften op i kompressoren køle det i IC for at lade det få en tur mere .....
Vis det var mig flyttede jeg den LMM og luftede ud i det fri i stedet for at reciguler

spjældhuse og MS skal der til

Titel:

Spar-mig skrev:
Citat:

Vis du nu gør som han skriver til at starte med...
Flytter din LMM så den sidder mellem bov og gasspjæld så måler motor styringen kun den luft motoren får.....
Der med får du ikke målt den luft der reciguler som du gør nu...

En anden tanke der slår mig... hva er fordelen ved at varme luften op i kompressoren køle det i IC for at lade det få en tur mere .....
Vis det var mig flyttede jeg den LMM og luftede ud i det fri i stedet for at reciguler

Dvs. at du mener jeg skal trykke igennem LMM... :? lige nu måler jeg kun luften én gang ved at den recirkulere efter LMM....

ved at blæse luften fra BOV ind i kompressoren har det en kraftig kølende effekt på kompressoren... jeg ved godt jeg så skal køle luften igen men jeg tror at fordelene er større end ulemperne ved at gøre sådan.

Titel:

Jeg har forsøgt mig lidt frem med nogle forskellige ting... jeg har prøvet at pille stikket af LMM uden held...!!
så har jeg prøvet at afmontere begge BOVer også uden at kunne mærke nogle ændringer andet end jeg kunne høre at luften slog tilbage mod kompressoren....

kan bilen køre hvis jeg afmontere slange til tomgangsføler...???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time