Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 16:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 10:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
tror ikke du er gået helt galt i byen med GT28'eren enten udskifte udstødningshuset til et med T3 flange eller modificere manifoldet. men ellers kan du jo altid bruge standard turboen der sidder på b21et .. den siger man først taber pusten omkring de 250 hk .

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 13:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Standard turboen vil jeg ikke bruge, da Hk'ene slutter ved ca. 220, og så begynder den at miste puste lidt. Så der skal noget på der lige er en tand større, hvis man kan sige det sådan. Men jeg er ude efter noget der er lige til at skrue på. Vil helst ikke ud i noget med at modificere flanger :)

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 13:48 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2008, 18:15
Indlæg: 50
det er rigtigt .. det er ved 220 hk de begynder at komme på overarbejde.. min fejl.

men tror stadig jeg ville satse på en gt28'er da der stadig er en god spool på den og kan levere rigeligt til at opfylde dit ønske.

du kan jo også gøre et forsøg med en af de mange kina turboer der findes... har haft både gode og dårlige oplevelser med dem. men en ting er sikkert .. billige er de :gnaek:

_________________
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2008, 22:21 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jeg må prøve at opdrive en GT28'er med T3 flange, der er sgu ikke andet for. Kina turbo vil jeg ikke kaste mig ud i. Har en bekendt som købte en, den holdt 2500km.. Så det vil jeg ikke satse på. Har godt hørt gode historier... Meeeenn :wink:

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2008, 05:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her findes et udvalg
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=TBO
Husk wastegaten, de har en meget fornuftigt udseende internt wastegatehus.
Størrelsen af turboen, den er straks sværere.
Man kan prøve at sende en mail, og spørge.
Studere kompressor maps, og blive enig om hvordan motoren skal virke.
Noge er til tryk fra tomgang, andre kan lide at man mærker når turboen kommer. Jeg er mest til det sidste.

Hvis man er til brugt, så er en turbo fra volvos 5 cyl. R motor serie et oplagt valg.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team