Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2008, 12:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Jo det kan du godt. Men så kan du ikke måle dig frem til evt. flow probber... men hvis du har gode dimensioner i rør system og intercooler samt udstødning ville jeg ikke gøre mere ud af det....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2008, 12:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
2" på turbo til 2,5" rørføring, der til sidst går op i en 3" anslutning på gasspjældet må være godt nok :P

Men super informativt emne det her!

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2008, 12:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Runesm skrev:
Ahaaaa :D
Men hvis man nu ikke lige har 5 manometre, kan man så ikke "slippe" med at måle tryk i manifold og tryk før turboen (varm side)?


Man kan jo holde ligepræcist hvor man vil. Som det vist fremgår så mener jeg at trykforholdet "henover topstykket" er den mest interessante.

Man kan købe differenstryksmanometre, så viser den balancen direkte i bar med 0 i midten :up:

Hvis man så bliver rigtig nysgerrig, så fikser man en omdrejningstæller til turboladeren og logger den værdi i motorstyringen sammen med EGT og tryk før turbo....nå...nu havde du jo kun 2 manometre så nu skal jeg nok holde mig i skindet....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2008, 13:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det hele kan vel måles med 1 manometer og 5 måle studser?? Ved godt det ik er det præcise at måle, men man for da en ide om hvordan motoren arbejder.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2008, 15:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Man kan meget når først man begynder at sætte sig ind i det !

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team