Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2008, 18:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nu er der lidt forskel på forum og fakta.
Det første du skal tænke over, har de en gammel turbomotor, der bruger benzin så en færge vil være misundelig.
En pumpe til sprøjt suger ikke særligt godt.
Så hvorfor nedgradere det oprindelige system, der er baseret på 150 hk.
Når du nu vil have omkring 285 hk.
Hvis du bruger karb løsningen så få en benzintryksmåler, og brug den når motoren belastes, hver gang du kører.

Surt at stå med en defekt motor bare for de den kørte magert :damn: :damn:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2008, 01:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Morten VJ skrev:
Nu er der lidt forskel på forum og fakta.
Det første du skal tænke over, har de en gammel turbomotor, der bruger benzin så en færge vil være misundelig.
En pumpe til sprøjt suger ikke særligt godt.
Så hvorfor nedgradere det oprindelige system, der er baseret på 150 hk.
Når du nu vil have omkring 285 hk.
Hvis du bruger karb løsningen så få en benzintryksmåler, og brug den når motoren belastes, hver gang du kører.

Surt at stå med en defekt motor bare for de den kørte magert :damn: :damn:

MVH

Morten


Hvem snakker 285 Hk? Jeg spørger bare til konvertering fra karb til indsprøjtning. Med en standard suge indsprøjtningsmotor. m20B25. 171 Hk
men den med benzintryksmåleren er en god ide.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2008, 16:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En simpel forveksling af 2 projekter E21-E23.

Intet andet

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2008, 18:11 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Hehe. Nå ok. Ja vi har gang i lidt forskelligt. :D E23eren skulle gerne starte i aften. Så håber vi bare den kan trække den Volvo lastbilsturbo der er kommet på. Har sgu ikke lige andet liggende :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2008, 19:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Er det en du har et billede af? :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2008, 23:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Runesm skrev:
Er det en du har et billede af? :D


Hvilken? turboen eller bilen?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team