Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 14:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej
Jeg har set nogle biler der kører rundt med konstant lys i blinklygterene..
Er det et specielt relæ de bruger eller er det noget man selv kan fuske?
Min bil er en mazda 323F

Mvh Rune

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Kan man sagtens selv lave... men det kommer så an på hvor meget du vil gøre ud af det, fordi du kan jo enten sidde en lille pære i men ikke så mange Watt, eller også kan du sidde en modstand på som så sender lidt strøm igennem den normale pære... sådan så den skruer op når du blinker...

Hej Rune jeg har haft rigtige gode erfaringer md at bruge de helt små pærer _dem man bruger til instrumenterings-lys , dem kan man købe på enhver tankstation!
Så er det bare at trække en plus ledning fra dit positions lys ud til begge dine blinklys.Hvis ikke du gider at lave et stik /købe en sokkel til de små pærer kan du sagtens lodde ledningerne dirkte på pærernes ben! Derefter kan lave et lille hul (evt med en loddekolbe)i de originale blinlyshus og giv de små pære en lille klat sekundlim så sidder de der og mine har virket i over et år ! Træk stellet til de nye pærer fra dine blinklys originale stel forbindelser .Det holder ! Det er vel det som man kalder for cruiselys og det er en billig styling og det giver et ret frækt amerikansk look!
Held og lykke
Dan

Er det overhovedet lovligt ?
Hvad siger polisen hvis man bliver stoppet eller de møder en ?

Den går jo nok ikke til syn !

Hej Kim A! Jeg har siden 97´ kørt i 3 forskellige biler og en motorcykel , alle havde de tilfælles at jeg havde monteret såkaldt cruiselys på! Jeg er (tro mig) blevet stoppet utalige gange uden en eneste bemærkning fra politiet (Københavns)! Hvis du lægger mærke til de nye volvoer s40 s60 osv så har de faktisk også en slags cruiselys godt nok godkendt og seperat monteret. Men da man jo sagtens kan se at man blinker, plus at man nu har et side positionslys, så skulle man jo mene at sikkerheden var forbedret!
Når man skal til syn ved jeg ikke med sikkerhed om de vil brokke sig( meget tyder jo nok på at de ville!) da jeg altid har koblet det fra når jeg skulle syne dytten, for det tager jo kun et split sekund, og defor kan det jo ikke svare sig at tage chancen! Jeg syntes personligt at det er en del federe og mere stilet end dyre tåge lygter! Altså nå man taler om styling effekten! Men smag og behag........:-P
Dan:-)

monkeyboy:

Ja jeg har set det på de volvoer men de har jo ikke lyset i blink lygterne hehe..
Men ja det ser da rimeligt ud med det lys lir om aften :-)

ok men jeg skrev jo også seperat monteret altså et side monteret positionslys ! he he :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time