Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2008, 16:09 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2007, 21:29
Indlæg: 28
lqs skrev:
mit bedste råd..
køb en standard bil. skift den hver andet år! så får du MÅSKE noget der kan leve op til dine krav..... sandsynligvis bliver prisen en anden...
som det er nu, poster du billeder af dele, der ligner noget en idiot har kørt bundgas med over lang tid.
hvad er det egentlig du vil opnå? prøv at skrive et beløb på... altså hvad du reelt har betalt for de her ting, som du påberåber dig en eller anden form for garanti på.
hvis man ikke kan tage sådan en oplevelse, bør man efter min bedste mening holde sig fra tunede biler. tuningsverdenen er fuld af lignende historier, som regel er der MINDST to udgaver af samme historie!
kedelig historie, sådan er livet, se på det som en erfaring, kom videre!
MVH søren


Kan ikke lade vær med at kommenter på sådan et indlæg....

tror ikke på at vis du kører din bil på værksted eller anden virksomheds drivende autuition... og får en totalt smadret motor til bage og så til med at skal betale for det, at du så ikke også vil brokke dig..... (tunet eller ej)

her står en kunde med en motor der ikke er så heldig mere....
som jeg læser mange idlæg her inde siger folk det er noget der har kørt længe, men nogle af di samme folk mener det er noget der går hurtigt når det sker......

som jeg læser det hele (er ikke kendt med indkøring af ms inu) så har den kørt med tryk under tilkøring der ikke er for smart... der til har den kørt for fed også.... (sort røg)
sener har den fået andre knaster og stillet tænding (eller hva man skal kalde det) kunne forstille der er ændter på åbnings billedet på ventilerne ved at skifte knaster.....
Når man så stiller en tænding som den er blevet tidlig eller sen og så tilsætter luft til en forbrænding virker som en skærebrænder.....

kunne det ikke tænkes at motoren har kørt som manden siger måske knap så korekt som nogle her inde vil have gjordt.... men uden de store skader på motoren.....
der efter er den blevet afleveter til en person der skulle udføre et arbejde der får et uheldig udfald men et tænding der står knap så godt.....
Det betyder at forbrændingen sker på et forkert tidspunkt og bliver skubbet ud i turboen samtidligt begynder turboen at presse luft ind i en forbrænding (skærebrænder).......
her efter flyttes bilen 30-60km..... men hvem ved hvordan den er kørt på den tur..... (hva er skaderne af denne tur)

her efter er der en 3. person der skal til at indkøre den.... hvor lang tid går der inden han opdager at den har en uheldig tænding.....

jeg har bare nogle tanker der ikke har været vendt så meget....
kan godt være at den har taget skade af at køre fed fra start men tror ikke den lille tur på 30-60 km har gavnet motoren.... (glem ikke den)....

ikke for at skubbe skylden vider, men vi har med et firma med navn at gøre han har vel et ry og renome at tænke på.....
vil også sige at han burde starte en dialog med kunden istedet for at låse og gemme bilen..... siger ikke det er ham der skal dække skaderne.....
har ikke hørt hven der lave udskiftning af knaster og olie-spild..... var det en privat eller også et firma.....


kald mig bare du eller andet

har selv lavet uheldig ting gennem arbejdet med biler..... men det hjælper ikke at afvise fra start.....

_________________
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2008, 19:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har selv en et år gammel bil. som der vel at mærke ikke er lavet om på. stiller store krav til at den altid duer og kan holde til at køre bundgas over lang tid....
har en anden bil (over 20år gammel)der bliver ved med at bøje plejlstængerne, måske fordi motoren yden over 500% mere end standard? der er en del forskel på, hvad jeg mener der bør være af garanti på de to biler! mærkeligt ikke? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2008, 03:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 28 feb 2007, 14:13
Indlæg: 15
Geografisk sted: Danmark
well....

Tråden fik lidt imod min forventning lov til at overleve inde på TCD's hjemme side og jeg syntes at jeg for overskuelighedens skyld vil lade den kører der og under mit Fotoalbum på BG...

http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/f ... .php?76748

og

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=17792

så kan dem der vil det nemmere se alle svar og spørgsmål

Mvh
Thomas

_________________
Livet begynder ved 1 Bar.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2008, 23:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Well, syntes da lige i skal se det sidste nye i sagen...

http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/f ... post_76987

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2008, 12:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
klyfax skrev:
Well, syntes da lige i skal se det sidste nye i sagen...

http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/f ... post_76987

Spændende læsning må man sige, godt at man kan lave alle tingene selv, så er der kun en at bebrejde :grin:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team